Asociaţia pentru Apărarea Drepturilor şi Intereselor Consumatorilor solicită ASF să efectueze un control la Euroins

Reprezentanţii Asociaţiei pentru Apărarea Drepturilor şi Intereselor Consumatorilor (APCONS) solicită Autorităţii pentru Supraveghere Financiară (ASF) declanşarea unui control tematic la asigurătorul Euroins, ca urmare a reclamaţiilor primite din partea clienţilor care au achiziţionat poliţe RCA de la respectiva companie.

'În urma numeroaselor adrese primite de către APCONS din partea păgubiţilor RCA ai societăţii Euroins, prin care aceştia au prezentat grave încălcări ale legii din partea societăţii de asigurări, asociaţia a solicitat în repetate rânduri Autorităţii de Supraveghere Financiară declanşarea de urgenţă a unui control tematic la societatea Euroins pentru verificarea acestor sesizări şi pentru a identifica posibile încălcări ale legii de către acest asigurător, precum şi eventuale comportamente abuzive în relaţia cu consumatorii. Cu toate că a fost sesizat departamentul de control al ASF condus de către domnul Florin Golovatic, acesta nu a luat până în prezent, nicio măsură de verificare a acestor sesizări', se menţionează într-un comunicat de presă al Asociaţiei.

Conform sursei citate, reclamaţiile sosite din partea consumatorilor se referă la presupuse abuzuri, printre care faptul că societatea Euroins nu achită despăgubirea în termenul legal sau că atunci când ajunge să achite despăgubirea, o face în cele mai multe cazuri, doar parţial. 'Societatea operează ajustări, în sensul diminuării devizului de reparaţii (şi a costurilor ce decurg) din 'pix' fără a prezenţa justificări tehnice sau legale, pentru a-şi justifica diferenţele de costuri neachitate', susţin reprezentanţii APCONS.

În acelaşi timp, sursa citată menţionează că, din sesizările păgubiţilor, reiese faptul că Euroins nu achita despăgubirea în contul indicat de către păgubitul RCA, încălcând astfel, normele ASF.

'Abuzuri de ordin tehnic care afectează interesul păgubitului RCA de a avea un bun care trebuie adus din punct de vedere tehnic şi estetic, în situaţia dinainte de producerea evenimentului asigurat, ignorând cu bună ştiinţă soluţiile tehnice transmise de către service şi experţii tehnici (…) Euroins nu respectă prevederile legale privind termenul de efectuare a constatărilor de daune. Asigurătorul programează pentru constatarea daunelor păgubiţii RCA în afara termenului legal care prevede 5 zile lucrătoare din momentul avizării daunei. Subevaluarea valorii de piaţă a autovehiculului în calculul efectuat de către Euroins, prin încadrarea intenţionat greşită a autovehiculului într-o categorie care nu are niciun fel de dotări auxiliare, maşină fiind considerată a fi echipată doar cu dotări standard. Diferenţa de cost dintre un autovehicul cu dotări standard şi unul cu dotări suplimentare poate ajunge şi la 70%, în sensul creşterii valorii autovehiculului. Păgubiţii RCA sunt, astfel, înşelaţi să primească o valoare semnificativ mai mică decât cea cuvenită, pentru că Euroins îşi optimizează costurile de despăgubire prin subevaluarea valorii de piaţă a autovehiculului', atrage atenţia Asociaţia.

APCONS este asociaţia pentru protejarea drepturilor consumatorilor, fondată în urmă cu 21 ani. Organizaţia este membră din anul a 2008 a Consumers International cu sediul al Londra, având repetate intervenţii şi consultări atât în domeniul financiar bancar, precum şi în cel nebancar.

Euroins România este una dintre cele mai mari societăţi de asigurare din România, fiind pe locul 5 cu o cotă de 10,52% în piaţa de asigurări generale, la nivelul primului trimestru din 2016.