Asociația Pro Infrastructură critică decizia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a închide traficul pe Valea Oltului, considerând-o birocratică și nepractică.
Închiderea traficului pe Valea Oltului nu este singura soluție
Asociația Pro Infrastructură a exprimat nemulțumire față de decizia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a închide traficul pe Valea Oltului, considerând că aceasta reflectă o abordare birocratică din partea CNAIR și a antreprenorului general turc, care se concentrează mai mult pe documentație decât pe realizarea efectivă a proiectului.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au exprimat pe platforma lor de socializare că decizia ministrului Grindeanu de a închide DN7 între Boița și Brezoi pentru pregătirea căii ferate pentru trafic local nu este considerată de ei ca fiind singura soluție.
Aceștia au criticat această măsură, caracterizând-o drept o soluție simplistă adoptată de către CNAIR și antreprenorul general turc, care par a fi mai preocupați de documentații decât de implementarea efectivă a proiectului.
„Închiderea DN7 pe Valea Oltului: pregătiți calea ferată pentru trafic local! Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este <singura soluție>. Fals.
Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură: Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au remarcat că implementarea acestei decizii necesită planificare, resurse financiare și formalități birocratice, alături de o asumare clară a responsabilităților.
Ei au exprimat îngrijorarea că închiderea drumului ar putea să nu fie limitată la o lună și ar putea dura mai mult decât se estimează inițial.
„Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă.
Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții. Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată”, au precizat cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.
Pro Infrastructură a sugerat că o alternativă fezabilă ar fi fost să se acorde atenție traficului feroviar în zonă.
„Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu”, a transmis Pro Infrastructură.
„Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7”
Pro Infrastructură a propus că folosirea traficului feroviar local ar putea fi o soluție eficientă. Ei au cerut oficialilor de la Ministerul Transporturilor și ARF să adauge trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu, menționând că călătoria pe calea ferată durează 76 de minute, în comparație cu 42 de minute pe DN7.
„Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu.
Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu”, a explicat Pro Infrastructură.
Se putea face și un pod temporar la Boița
Asociația Pro Infrastructură a evidențiat că, în viziunea lor, o planificare mai atentă ar fi permis renovarea completă a liniei ferate între Câineni și Podu Olt și implementarea de soluții pentru a îmbunătăți viteza actuală de 50 km/h conform normelor de siguranță.
Ei au sugerat posibilitatea construirii unui pod temporar la Boița și a unei opriri pentru a facilita accesul localnicilor la calea ferată, având în vedere că cea mai apropiată gară, în Tălmaciu, se află la 5 kilometri distanță.
„Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret). Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată.
Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi. Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, a concluzionat Asociația Pro Infrastructură.