City Insurance, în prezent cel mai mare jucător de pe piața de asigurări și firma care vinde RCA pentru circa 3 milioane de șoferi, a avut situații în care a plătit direct păgubitului sume importante de bani pentru ca acesta să își repare mașina lovită de șoferii cu RCA la City, transmite o asociație de consumatori controlată de Florin Pandele,directorul AutoCar, un service foarte prezent în discuțiile privind modificările aduse în domeniul RCA.
Asociația pentru Apărarea Drepturilor și Intereselor Consumatorilor-Iași exemplifiă publicând o ofertă concretă, prin care City Insurance se angaja să plătească 370 de lei pentru ora de manoperă.
Pentru cele 16 ore de muncă, la cât era evaluată lucrarea, costul total cu manopera a ajuns la 5957 de lei. Pentru partea de vopsitorie, de exemplu, manopera este de două ori mai scumpă decât materialul în sine.
Aceste sume au fost plătite de City direct păgubitului printr-o procedură legală numită “regie proprie”.
Asigurătorul are posbilitatea să achite dauna prin această metodă, în condițiile în care și păgubitul este de acord cu oferta. Păgubitul se poate duce apoi cu acești bani să își repare mașina oriunde dorește.
Această ,metodă este folosită des de către asigurătorii cu portofolii mari de RCA, cum sunt City și Euroins sau cum au fost Astra Asigurări și Carpatica.
De obicei, plata în regie proprie este folosită pentru a diminua costurile asigurătorului. Oferta de plată este aproape întotdeauna mai mică decât ar fi fost devizul în cazul în care automobilul ajungea în service.
În acest caz, însă, suma plătită pentru manoperă este de cel puțin două ori mai mare decât media achitată către service-uri.
Menționăm că surse din cadrul City Insurance au arătat că oferirea unor sume de bani în regie proprie nu este o practică pentru firmă, iar cazul de față este chiar unul excepțional. În general, spun sursele citate, atunci când plătesc în regie proprie plătesc, pentru manoperă, sume pe media pieței.
Sumele pentru manoperă au crescut substanțial după ce a intrat în vigoare noua lege RCA. Acest act normativ dă service-urilor dreptul de a stabili soluția tehnică și de a își calcula costurile, iar firmele de asigurare nu au decât să accepte soluțiile.
Au existat și derapaje, după cum au spus firmele de asigurare. Situațiiu în care s-au cerut și 800-900 de lei pe ora de manoperă, însă acestea au fost cazuri izolate.
Înainte de intrarea noii legi, tariful orar era în medie undeva la 70-90 de lei, însă acum se urca deja către 150-200 și chiar 300 de lei.