Poate vă mai amintiți că, în toamna anului trecut, Capital prezenta pe scurt în Suplimentul Auto un vehicul spectaculos descoperit printre sutele de exponate ale salonului auto internațional de la Frankfurt. Dacă pe atunci Aspark OWL impresiona prin design şi cifrele estimative din catalogul de prezentare, dar dezamăgea prin atitudinea ciudată a oficialilor companiei producătoare care au refuzat să ofere informații suplimentare despre mașină, în această săptămână am primit pe adresa redacției un e-mail care anunța triumfător că Aspark OWL a atins în teste ținta impusă de a ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puțin de două secunde.
Într-o engleză aproximativă, Agshin Badalbayli, consultant în cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare al Aspark Co. LTD, a confirmat că, în timpul ultimului test desfășurat pe 11 februarie 2018 lângă sediul firmei din prefectura Tochigi, OWL a atins 100 km/h în exact 1,89 secunde. Totodată, oficialul nipon a anunțat că mașina va fi din nou expusă la ediția din acest an a expoziției auto de la Paris care va avea loc în toamnă. Pentru comparație, majoritatea supercar-urilor precum Bugatti Chiron, Lamborghini Aventador S, Hennessey Venom GT sau Aston Martin Valkyrie ating 100 km/h în mai mult de 2,5 secunde. În același timp, cel mai rapid automobil electric prezentat până acum, Rimac Concept One, reușește să ajungă la 100 km/h tot în circa 2,5 secunde.
Demarat în 2014 cu scopul de a produce „cea mai rapidă mașină electrică din istorie”, proiectul OWL (Bufnița) a dat naștere unui bolid a cărui caroserie cântărește doar 50 kg, acestea adăugându-se unui tren de rulare de 800 kg. Cu o înălțime de doar 990 mm mașina cu tracțiune integrală este propulsată de un motor electric. Autonomia anunțată este de 150 km.
Deși nu a fost anunțat încă un preț exact al bolidului electric, presa niponă vorbește despre 470 de milioane de yeni, adică vreo 3,5 milioane de euro.