Potrivit asociaţiei, în România sunt 9.676 de service-uri auto, din care în jur de 1.700 lucrează cu firmele de asigurări. Sectorul este un angajator important la nivel naţional, cu circa 24.000 de salariaţi doar la nivelul unităţilor de reparaţii care lucrează cu societăţile de asigurări. Tocmai de aceea, service-urile auto resimt acut, în prezent, problemele grave din asigurări, spun reprezentanţii sectorului.  

"Adevărata criză financiară abia acum a venit pentru service-urile auto. Sunt deja plăţi întârziate de zeci de milioane de euro. Din nouă firme de asigurări care mai vând poliţe RCA, doar două plătesc reparaţiile în termenul legal. Alte două firme plătesc într-un termen rezonabil, de 30-35 de zile, iar celelalte cinci plătesc cu întărziere de cel puţin 120 de zile, sau chiar 180 de zile, dacă plătesc. De multe ori, plata se stabileşte în instanţă", a declarat Muntean, pentru News.ro. 

Astra, firmă care a intrat în faliment în toamna anului trecut, avea o cotă de piaţă pe segmentul de răspundere civilă auto (RCA) de circa 20%, cu 870.000 de poliţe emise. Însă Astra a fost doar cazul cel ma vizibil al unui sector al asigurărilor în care problemele s-au agravat constant în ultimii ani şi au generat un adevărat blocaj financiar. Iar situaţia s-ar putea agrava şi mai mult.

"2016 este cel mai greu an de după Revoluţie pentru industria service-urilor auto din România. Există o nelinişte la nivelul întregii industrii de reparaţii auto în legătură cu situaţia financiară a firmelor de asigurări", a spus, pentru News.ro, şeful asociaţiei service-urilor.

 

mai multe, pe NEWS.RO