Firma Astaldi, cu un istoric foarte vast în domeniul construcțiilor de infrastructură, are un palmares foarte mare în multe țări europene, din Africa sau Orientul Mjlociu. În România s-au implicat în mai multe proiecte importante pentru dezvoltarea orașelor și a infrastructurii acestora.
Printre acestea se numără Arena Națională, Metroul din Drumul Taberei, Pasajul Basarab și altele. Dar cel mai de actualitate și necesar proiect este cel al autostrăzilor de care România are atâta nevoie.
Autostrada se întinde pe albia râului Argeș și ajunge până la șoseaua de centură a Piteștiului. Inițiat în luna aprilie, cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 4 ani de execuție, valoarea proiectul este de 1,7 miliarde de lei și a fost câștigat prin licitație. Proiectul este împărțit în 5 loturi care împreună o să contribuie la unul dintre coridoarele Pan-Europene.
Lucrările de la tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești avansează într-un ritm foarte bun. Firma italiană Astaldi are acum ca obiectiv principal terminarea fragmentului de autostradă de 30 km dintre Curtea de Argeș și Pitești. Această autostradă este una dintre cele mai importante proiecte de infrastructură la ora actuală în România.
Pe teren, lucrurile funcționează optim. La o verificare a șantierului de la sfârșitul lunii septembrie ni s-a comunicat de unul dintre reprezentanții companiei că: ”drumurile de acces au fost realizate integral, astfel, toate utilajele au posibilitatea mobilității pentru fiecare activitate necesara de pe șantier.”
La pasajele principale se execută coloanele forate. Așadar, o bună parte din acest segment al proiectului a prins deja formă. De asemenea, delegatul firmei de construcții a subliniat că ”se execută lucrări la terenul de fundare și armare a radierelor la podurile casetate de pe autostrada și din nodul rutier Băiculești.”
În legătură cu pregătirea terenului de fundație, omologul firmei de construcție a declarat că ”la terasamente se efectuează decaparea pământului și îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici din cadrul lucrărilor de consolidări.”
Pe plan legal ”au fost obținute certificatele de descărcare de sarcină arheologică pentru două situri, si urmează să se primească rapoartele de cercetare și certificatele de descărcare de sarcini pentru siturile rămase,” a mai completat reprezentantul companiei.
Acest proiect cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, 3 noduri rutiere, un viaduct, 2 parcări de scurtă durată și două spații de servicii.
Cum stau lucrurile la secțiunea a doua a autostrăzii
Licitația de 1 miliard de euro pentru secțiunea 2 din autostradă a întâmpinat din nou amânări. Diferite asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Spania, Austria sau Italia s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație. Este cea mai complicată parte a autostrăzii deoarece dispune de 7 tuneluri și 27 de viaducte pe o distanță de 31 de km.
Astăzi, 30 septembrie, ar fi trebuit să fie ziua de depunere a ofertelor, asta după ce CNAIR a mai amânat, în trecut, o dată termenul: „CNAIR SA a prelungit termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de achiziție publică Proiectare și Execuție “Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 2: Boița – Cornetu”, până la data de 20.10.2021, ora 15:00”, transmite compania într-un comunicat de presă.