Lotul 3 din porțunea Lugo-Deva a Autostrăzii Transilvania va fi dat astăzi în folosință. El a fost construit de spaniolii de la Comsa, care au primit 121 de milioane de euro pentru acest proiect, însă are unele probleme, motiv pentru care se va circula cu restricții.
Vor fi atât restricții de viteză, cât și restricții de tonaj, notează G4Media. Șefii de la Drumuri au refuzat în vară să deschidă circulația pe cei 21 de kilometri dintre Ilia și Holdea pe motiv că lucrările executate de constructorul spaniol prezintă „numeroase defecte, degradări în evoluție și nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță”. Tot atunci spaniolilor de la Comsa le-a fost și reziliat contractul, deși realizaseră undeva spre 99% din lucrări și încasaseră 94% din valoarea contractului. Mare parte din banii pentru această autostradă au venit de la Bruxelles.
În urma unei expertizei realizate de IPTANA în toamnă s-a constatat „o funcționare defectuoasă a aparatelor de reazem de la Podul peste râul Mureș acestea fiind ieșite în afara marginii plăcii metalice, către râu”. Repoziționarea aparatelor de reazem s-a făcut de către firma TKT TEHNOLOGII SI TENSIONARI IN CONSTRUCTII SRL, valoarea contractului fiind de 280.000 lei, fără TVA. Lucrările s-au finalizat pe 20 decembrie.
Alte probleme constatate pe acest tronson de autostradă au fost legate de scurgerea apelor, dar și de utilizarea unor umpluturi în terasamente care nu sunt bune, crăpături apărute în taluzuri sau colmatarea unor șanțuri. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, toate aceste lucruri puteau fi remediate sub trafic, iar bucata de 21 de kilometri de șosea rapidă ar fi putut fi deschisă traficului încă din vară.
De aceeași părere este și deputatul USR, Cătălin Drulă, fost consilier pe probleme de infrastructură al fostului premier Dacian Cioloș. „Luni (astăzi, 23 decembrie) se va deschide, după 4 luni de când e gata, lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva. PATRU LUNI pierdute degeaba. Și o restricție de 80km/h – degeaba”, a scris acesta pe Facebook.