Lucrările au durat doi ani şi au fost efectuate în baza unei finanţări prin Programul ISPA al Uniunii Europene.

‘Din câte ştiu termenul de dare în folosinţă, 10 mai, s-a respectat. Din 10 mai am lăsat comisia de recepţie să verifice lucrările’, a declarat ministrul Şova.

Tronsonul face parte din Culoarul 4 Pan European, Nădlac-Constanţa. Ministrul a spus că în luna august va mai fi inaugurat lotul 1 din sectorul de autostradă Orăştie-Sibiu şi apoi lotul 2 de pe tronsonul Nădlac-Arad.

‘Sper să ajungem, aşa cum am promis, la 142 de kilometri de autostradă inauguraţi, anul acesta’, a afirmat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură.

Constructorii au precizat că stratul de uzură turnat pe carosabilul dintre Deva şi Orăştie este unul care permite evitarea fenomenului de acvaplanare.

Accesul pe sectorul de autostradă se face pe la podul din localitatea Şoimuş, pentru autovehiculele care vin de la Arad, şi la nodul rutier din Simeria Veche, la intersecţia cu DN 66 Simeria-Petroşani. De asemenea, autovehiculele care vin dinspre Alba Iulia spre Deva pot intra pe autostradă în zona localităţii Gelmar, înainte de Orăştie.

Construcţia sectorului de autostradă Deva-Orăştie s-a constituit şi ca o premieră în ceea ce priveşte marile lucrări, aici fiind realizat cel mai lung pod rutier peste un curs de apă. Este vorba de podul este râul Mureş, în zona localităţii Uroi, care măsoară 720 de metri lungime.

Tronsonul de autostradă Deva-Orăştie mai cuprinde 21 de poduri şi pasaje, pe o lungime de 18 kilometri fiind amplasate panouri antifonice.

Autostrada va prelua traficul greu de pe DN7 Sibiu – Deva – Arad şi va funcţiona ca o centură ocolitoare a oraşelor Deva – Simeria şi Orăştie.

Investiţia este în valoare de 204 de milioane de euro şi este finanţată prin Programul ISPA al Uniunii Europene şi de Guvern. Valoarea fondurilor alocate de Comisia Europeană este de 113,73 milioane de euro, iar 90,3 milioane de euro reprezintă contribuţia Guvernului.

Valoarea contractului de execuţie este de 197,39 milioane de euro.

Toate costurile sunt prezentate fără TVA.

Construcţia proiectului a fost câştigată de Asocierea Strabag SRL-Straco SRL. AGERPRES