UPDATE: 4 oferte pentru AUTOSTRADA de centură care va lega A1 de A2

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) așteaptă astăzi candidaturi din partea constructorilor interesați de construcția AUTOSTRĂZII de centură a Capitalei.

UPDATE 14:05 Până la termenul limită de depunere a candidaturilor, în cursa pentru desemnarea constructorului s-au înscris 4 asocieri, printre care se găsesc companii europene şi companii româneşti.

Trei dintre constructorii care au depus oferte pentru construcţia celor 48 de kilometri şi întreţinerea celor două autostrăzi s-au înscris şi la licitaţia pentru tronsonul de autostradă de la Comarnic la Braşov.

Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt:
I. Asocierea StraViA Sud
Membri asociere:
1.  STRABAG SE
2.  VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A.
Lider asociere: STRABAG AG

II.  Asocierea
1.  ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4
2.  HOLDING S.p.A / EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / ASTALROM S.A

III.  Asocierea
1.  TEHNOSTRADE S.R.L.
2.  SPEDITION UMB S.R.L.

IV.  Asocierea
1.  IMPREGILO S. p.A
2.  SALINI S.p.A

Termenul pentru depunerea ofertelor expiră astăzi la ora 11:00, documentele urmând să fie deschise la ora 12:00.

Acest contract, estimat de reprezentanții CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, cu o lungime de 48 de kilometri, ci și operarea și întreținerea celor două autostrăzi A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța).  

Pe scurt, concesionarul se va obliga prin contract
a) să obțină finanțarea pentru realizarea construcției;
b) să proiecteze și să elaboreze documentațiile necesare obținerii autorizațiilor și avizelor pentru execuția lucrarilor;
c) să realizeze lucrările de construcție a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti;
d) să reabiliteze și să doteze cu echipamente specifice (inclusiv stații de taxare și sisteme ITS) A1 și A2
e) să opereze și să întrețină toate cele trei autostrăzi.

Ieri au fost depuse candidaturile și pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov (58 km), care urmează să fie construit în același regim, adică prin concesiune. Citiți aici mai multe despre constructorii care s-au înscris în luptă.

Tot ieri, premierul Victor Ponta a declarat că a venit vremea ca pe noile autostrăzi făcute prin concesiune să fie introdusă Taxa de autostradă. Mai mult, surse guvernamentale citate de mediafax.ro au declarat că Guvernul intenționează să aducă modificări legilației referitoare la construcția de autostrăzi prin concesiune, așa încât dacă investitorul nu-și va putea recupera investiția din taxa de autostradă statul să-i achite diferența.