La jumătatea anului trecut, pe lista oficialilor Aston Martin pentru amplasarea unei uzine care să producă vitorul crossover DBX se aflau 11 localități dintre care două în Marea Britanie, una în SUA și alta în Orientul Mijlociu. În toană, lista scurtă includea doar patru dintre acestea. Ei bine, la începutul acestui an, jurnaliștii britanici par să fi aflat detalii despre o a cincea posibilă zonă de interes pentru Aston Martin: Macedonia. Este interesant de menționat că acest stat fusese eliminat de pe lista inițială de 11, însă, după prezentarea unei noi oferte a oficialităților, șefii Aston Martin par să o fi inclus acum în lista de cinci „finaliste”. Această informație a fost confirmată pentru Reuters atât de surse din cadrul producătorului britanic deținut acum de fondurile de investiții Investindustrial din Italia și Tejara Capital din Kuweit, cât și de un oficial al guvernului macedonean.
În ciuda acestei informații de ultimă oră, este de luat în calcul faptul că Macedonia are mici șanse de a fi aleasă. Asta pentru că, în ciuda „ofertei foarte bune” a statului din fosta Iugoslavia, industria auto este aproape inexistentă în întreaga zonă. Doar în Serbia se mai află o uzină de asamblare, cea a Fiat de la Kragujevac, și foarte puține fabrici producătoare de componente. Chiar dacă în Macedonia ar fi asamblate, conform estimărilor, doar circa 5.000 de unități anual, costurile cu aprovizionarea și logistica ar fi majore. Mai degrabă, oficialii Aston Martin folosesc Macedonia ca „sperietoare” pentru celelalte zone incluse în lista scurtă în încercarea de a forța mâna guvernelor respectivelor state pentru a asigura condiții mai avantajoase pentru derularea proiectului.
Bilanțul financiar al Aston Martin nu este deloc de invidiat. În ciuda preluării de către cele două fonduri de investiții, în utimii ani compania a afișat doar pierderi. Anul trecut au fost vândute la nivel mondial doar 3.661 de mașini al mărcii britanice, mult sub „vârful” de 7.300 de unități din 2007 și foarte departe de ținta de 15.000 de unități dorită de acționari.