Achiziţionarea Aviva de către grupul american Metlife are toate şansele să fie tranzacţia anului pe piaţa asigurărilor din România. Compania nou-formată se va numi Alico (brandul sub care Metlife este deja prezent în ţara noastră) şi îşi propune să devină liderul pieţei din toate punctele de vedere. Despre această tranzacţie vorbesc, pentru Capital, Theodor Alexandrescu, CEO al Alico, şi Mihai Popescu, CEO al Aviva. Cu alte cuvinte, omul care conduce expansiunea Alico în România şi cel care a consolidat şi a pregătit pentru vânzare compania Aviva. Compania-mamă a Aviva a dat primele semne că intenţionează să restructureze o parte a operaţiunilor încă de acum un an. „Aviva a intrat într-un proces de restructurare încă din 2010. În acel moment, au anunţat trei criterii strategice. Având în vedere dimensiunea pieţei din România, două dintre aceste criterii, adică profitul şi nivelul activelor, nu puteau fi îndeplinite. Mai mult, potenţialul pieţei nu justifica atingerea în viitor a acestor criterii. Atunci s-a luat decizia de a căuta un cumpărător. Au fost mai multe oferte“, spune Mihai Popescu. La polul opus, Metlife are o strategie clară de dezvoltare în regiune, iar achiziţionarea Aviva este doar un prim pas. „Obiectivul nostru este să devenim liderul pieţei de asigurări de viaţă şi ca profit, şi ca cifră de afaceri. Există trei modalităţi prin care putem face acest lucru: prin achiziţii, prin dezvoltare organică şi profitabilă şi prin integrarea unor structuri de vânzări. Le aplicăm pe toate trei“, arată Alexandrescu. Potrivit acestuia, grupul Alico analizează în continuare posibilităţi de achiziţii pe piaţa locală şi există şanse foarte mari ca o altă tranzacţie să aibă loc într-un orizont mediu de timp, mai ales că unele companii mici ar putea avea probleme cu noile norme europene.
Fără concedieri
În ceea ce priveşte eventualele restructurări şi obiective principale, cei doi şefi de companii se pun de acord. „Căutăm să dezvoltăm zona de vânzări. Oamenii care pleacă din bănci sunt, de exemplu, pe profilul pe care ni-l dorim“, arată Alexandrescu. Şi şeful Aviva exclude restrcturări de personal şi spune că „au nevoie de întreaga structură“. Reforma sănătăţii şi introducerea unor facilităţi fiscale pentru asigurările de grup sunt marile aşteptări pe care cei doi le au de la autorităţi. O problemă rămâne însă mentalitatea românilor care, se pun de acord cei doi, au avut prea puţin timp la dispoziţie pentru a învăţa ce înseamnă o asigurare de viaţă.
Atac anglo-american pe frontul asigurărilor de viaţă
19 februarie 2012, 22:50
Ultima modificare în 20 februarie 2012, 00:50
Metlife a cumpărat Aviva, dar nu se opreşte aici. Vrea să facă din Alico liderul pieţei asigurărilor de viaţă, analizează orice oportunitate de achiziţie şi, între timp, angajează. Inclusiv oameni din bănci.
Etichete: aviva,
metlife
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook