Atac cibernetic în România. Au avut loc atacuri cibernetice de tip Distributed Denial of Service (DDoS) împotriva unor bănci și instituții publice din România, a anunțat Directoratul Naţional de Securitatea Cibernetică (DNSC).
Atac cibernetic în România. Mai multe bănci din România au fost ținta unor atacuri cibernetice de tip DDoS
Atac cibernetic în România. Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a semnalat că, în ultimele două zile, au avut loc la nivel național atacuri de tip Distributed Denial of Service (DDoS) îndreptate împotriva unor bănci și instituții publice.
„În ultimele două zile s-au înregistrat la nivel naţional atacuri de tip Distributed Denial of Service (DDoS) îndreptate împotriva unor organizaţii din sectorul financiar-bancar, cât şi asupra unor instituţii publice din România.
Echipa DNSC este constant în contact cu organizaţiile ţintite de aceste atacuri pentru a oferi suportul necesar”, au declarat reprezentanţii DNSC.
În cursul zilei de vineri, clienții BCR și Banca Transilvania au raportat dificultăți în accesarea unor aplicații.
Reprezentanții băncilor au comunicat că sunt conștienți de situație și lucrează la remedierea acesteia.
Ce este un atac de tip DDoS?
Potrivit DNSC, Într-un astfel de atac, hackerii folosesc mai multe dispozitive conectate la internet, care au fost compromise anterior (botnet), pentru a ataca o țintă specifică. Prin intermediul unui botnet, ei beneficiază de o „putere de atac” extinsă, iar originea atacului este greu de identificat.
Atacul DDoS presupune generarea unei cantități mari de cereri de conexiune către adresa unui site web. Acest lucru ce duce la încetinirea semnificativă sau chiar la blocarea completă a funcționării site-ului țintă. În esență, un atac DDoS poate fi asemănat cu un blocaj neașteptat pe autostradă, care împiedică pe cei care călătoresc să ajungă la destinație.
Potrivit sursei citate, nu există soluții pentru a evita complet un atac DDoS. Însă există câteva soluții proactive, pe care administratorii de rețele le pot implementa pentru a reduce efectele unui astfel de atac, precum:
- implementarea unui serviciu de protecție împotriva DDoS (care detectează traficul anormal și îl redirecționează),
- realizarea unui plan în caz de dezastru pentru a asigura eficiența comunicării, ameliorării și recuperării în contextul unui atac DDoS.
DNSC oferă mai multe informații despre cum se poate gestiona un astfel de atac aici.
BCR, Banca Transilvania și Alpha Bank, ținta atacurilor cibernetice de tip DDoS
Amintim că vineri, pe 15 martie, BCR, Banca Transilvania și Alpha Bank ar fi fost vizate de un grup de hackeri. Site-urile acestora au întâmpinat dificultăți de funcționare.
Site-urile și serviciile BCR, Banca Transilvania și Alpha Bank ar fi fost vizate de un grup de hackeri. Se pare că acestea au fost supuse unui atac de tip DDoS (Distributed Denial-of-Service), care are ca scop întreruperea serviciilor de rețea.
Potrivit informațiilor, situația afectează mai multe bănci. Surse din cadrul autorităților au indicat că atacul ar fi fost inițiat de către gruparea rusă NoName75.
Reprezentanții BCR au comunicat că au identificat un „trafic malițios” și au implementat măsuri pentru a restricționa acest fenomen. Este important de menționat că aceste acțiuni nu au avut un impact negativ asupra securității conturilor, datelor sau infrastructurii. Mai multe puteți afla aici.