Patru jucători importanţi, între care Ioan Bălan, fost acţionar al Covalact, pariază în acest an peste 20 milioane de euro pentru o cotă cât mai mare dintr-o piaţă estimată la 400 milioane de euro. «Această afacere este o provocare, mai ales că noi nu avem experienţă în acest sector», spune Ioan Bălan, cel care a condus, în ultimii 26 de ani, businessul Covalact. La vârsta de 61 de ani, după vânzarea Covalact către fondul de investiţii SigmaBleyzer pentru ş
Patru jucători importanţi, între care Ioan Bălan, fost acţionar al Covalact, pariază în acest an peste 20 milioane de euro pentru o cotă cât mai mare dintr-o piaţă estimată la 400 milioane de euro.
«Această afacere este o provocare, mai ales că noi nu avem experienţă în acest sector», spune Ioan Bălan, cel care a condus, în ultimii 26 de ani, businessul Covalact. La vârsta de 61 de ani, după vânzarea Covalact către fondul de investiţii SigmaBleyzer pentru şapte milioane de euro, Bălan ar fi putut alege varianta retragerii din afaceri. A ales însă să rămână în business, investind în industria apelor minerale, pe care au pariat şi alţi antreprenori, precum Octavian Creţu, acţionar majoritar Romaqua Group, Jean Valvis, cel care vândut brandul Dorna către Coca-Cola România, sau Arpad Kurko, acţionar principal la Perla Harghitei. Astfel, după doar şase săptămâni de negocieri cu reprezentanţii Heineken România, Bălan a cumpărat fabrica de îmbuteliere a apelor minerale situată în localitatea Băcaia, din judeţul Hunedoara, unde sunt produse mărcile Cezara şi Cheile Cibului. Heineken România a preluat această fabrică în martie 2007 de la producătorul Bere Mureş, odată cu divizia de bere. Lipsa de experienţă în acest sector şi competiţia acerbă dintre mărcile de apă minerală nu au constituit piedici în calea investiţiei sale. „Am ales apele minerale deoarece constituie un segment insuficient valorificat“, îşi motivează Bălan decizia. Practic, prin brandurile Cezara şi Cheile Cibului, omul de afaceri îşi face intrarea pe segmentul apelor „cu preţ redus“, mai puţin atins de criză. „În prezent, lucrăm la strategia de dezvoltare a noului business“, spune Bălan pentru Capital, menţionând că are în plan atragerea unor parteneri, precum şi expertiza unor consultanţi pentru managementul noului său business.
URBB vine cu un nou brand
Avans dublu faţă de vestul Europei
Shachar Shaine, preşedinte URBB
Puterea de cumpărare este singurul factor care ţine în loc consumul de apă minerală din România.
Mădălin Simion, brand manager Biborţeni
Pe val
31% este creşterea valorică înregistrată, anul trecut, de piaţa apelor minerale, în timp ce în volum avansul a fost de 21%, potrivit datelor MEMRB, citate de Biborţeni.
Setea se stinge mai bine cu apă plată
Creşterea preţurilor saltă piaţa
Piaţa apei minerale îmbuteliate a crescut, în primul semestru al acestui an, cu 18% în volum, depăşind 293 de milioane de litri, iar valoric a urcat la aproape 78 de milioane de euro, marcând un avans de 30,2%, potrivit studiului Nielsen. Primii cinci producători – Romaqua Group, Coca-Cola România, European Drinks, Bucovina şi Apemin Tuşnad – au cumulat 72,3% din valoarea vânzărilor consemnate în această perioadă.