Studiul efectuat asupra a peste 5.000 de companii a arătat că, în cazul a 37% dintre acestea, un atac DDoS le-a afectat reputația, zdruncinând serios încrederea clienților. Pierderea clienților a fost, de asemenea, văzută drept una dintre consecințele cele mai grave ale unui atac DDoS (39%). Alte temeri se referă la costurile presupuse de combaterea efectelor unui atac (28%) sau pierderea de bani și clienți din cauza întârzierilor (26%).
Cercetarea a arătat, de asemenea, că peste jumătate dintre cei chestionați au pierdut informații (57%) sau acces la informații critice pentru companie (56%), ca urmare a unui atac DDoS, în timp ce 42% au spus că le-a afectat activitatea de comerț.
În plus, în urma studiului au fost evidențiate efecte ale acestui tip de amenințare cibernetică, pe diferite paliere ale companiei. De exemplu, o treime dintre companii (33%) au afirmat că atacul DDoS le-a afectat scoring-ul pentru credite, iar 35% au relatat creșteri ale primelor de asigurare, din acest motiv.
“Atacurile DDoS sunt printre cele mai răspândite forme de infracționalitate cibernetică în prezent. Atacatorii plănuiesc, deseori, lovitura astfel încât să aibă efecte cât mai serioase din punct de vedere financiar. Cercetarea noastră arată că, având în vedere că este o formă vizibilă de atac, companiile sunt preocupate cel mai mult de impactul asupra lor și de credibilitatea în rândul clienților”.
“Un atac DDoS asupra resurselor online ale unei companii ar putea cauza pierderi între 53.000 și 417.000 de dolari, în funcție de dimensiunea companiei. Dar efectul asupra încrederii este cel mai mare pericol. Companiile trebuie să-și construiască strategii împotriva atacurilor DDoS înainte de a fi prea târziu,” comentează Evgeny Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab.