Un studiu recent realizat de Seri Niimi-Burch și de grupul de cercetare în sănătate publică și nutriție urbană al Universității British Columbia a arătat că părinții canadieni, în special mamele, subestimează adesea complexitatea, timpul, efortul și importanța pregătirii prânzurilor pentru copiii lor.
În Canada, unde mai puțin de 10% dintre copii mănâncă în mod regulat mesele furnizate de școală, părinții, în special mamele, sunt nevoiți să jongleze cu prânzurile școlare, adesea aflându-se sub o presiune majoră.
Studiul a arătat că mamele se simt adesea analizate nu numai de profesori și de alți părinți, ci și de proprii copii. Greutatea emoțională a satisfacerii nevoilor a fost, de asemenea, o preocupare semnificativă pentru mame. În timp ce acestea au descris grija și efortul enorm necesare pentru pregătirea prânzurilor, ele și-au minimalizat eforturile pentru a evita să pară exagerate sau autoritare, scrie MedicalXpress.
Mamele și-au exprimat mândria și sensul cultivat prin aceste acte zilnice de îngrijire
În ciuda efortului, mamele și-au exprimat mândria și sensul cultivat prin aceste acte zilnice de îngrijire. Acestea au recunoscut că munca în domeniul alimentației este un loc important de legătură cu copiii și de exprimare a iubirii și grijii lor. Munca emoțională, fizică și cognitivă descrisă în această cercetare merită mai multă recunoaștere.
Noua politică națională privind alimentația școlară din Canada ar putea avea implicații pentru provinciile care încearcă să dezvolte programe de alimentație școlară. Mesele furnizate de școli pot reduce timpul, banii și sarcina mentală care consumă multe familii canadiene.
Cu toate acestea, în comparație cu alte țări bogate, Canada ocupă un loc slab în ceea ce privește investițiile în susținerea nevoilor alimentare și nutriționale ale copiilor. În 2022, unul din patru copii trăia într-o gospodărie care se confrunta cu insecuritate alimentară.
Inițiativele privind alimentația în școli vor avea nevoie de sprijin
Inițiativele privind alimentația în școli vor avea nevoie de sprijin, evaluare și investiții continue pentru a-și atinge potențialul maxim. O parte din acest lucru va depinde de dezvoltarea de programe care recunosc munca de conectare a copiilor la alimente și modul în care aceasta contează ca parte a îngrijirii pentru ei.
În timp ce factorii de decizie canadieni lucrează la îmbunătățirea programelor alimentare școlare și la o mai bună susținere a nevoilor de bază ale familiilor, aceștia trebuie să recunoască rolurile vitale ale părinților și ale celor care lucrează la masa de prânz, precum și realitățile complexe ale muncii fizice, emoționale și cognitive necesare pentru a hrăni bine copiii.