Un tânăr a primit de la Orange numărul care anterior aparţinuse unei firme falimentare, fiind asediat cu sute de apeluri "toxice".
Legal, companiile de telefonie sunt obligate să vă prezinte istoricul numărului pe care îl primiţi.
Asaltat de apeluri
La sfârşitul anului trecut, Dan şi-a făcut un abonament nou la telefon. După vreo două săptămâni, a început să primească telefoane: "Alo, vrem să trimitem şi noi un pachet". L-au sunat vreo cinci persoane, s-a mirat şi s-a gândit că e vreo greşeală. "Am dat o căutare pe internet şi am aflat că numărul a aparţinut unei firme de curierat", spune Dan.
Mai târziu, cam la o lună au început să primească mesaje de la bănci: "Vă reamintim că trebuie să plătiţi rata la bancă". "Le-am cerut celor de la bancă să nu mă mai sune, iar replica a fost: «Nu putem să vă scoatem din baza de date fără acordul celui care a făcut creditul şi care a indicat acest număr în contract». Dacă a făcut un credit ipotecar pe 30 de ani, o să mă sune lunar să-mi ceară să plătesc rata?".
Un număr folosit stă trei luni în carantină
A încercat să rezolve problema la operator, în magazinul unde şi-a făcut abonamentul. "Soluţia lor era ca eu să plătesc o taxă de 15 euro pentru a schimba numărul. De ce să plătesc eu dacă nu e vina mea?".
Reprezentanţii Orange spun că numerele stau în carantină pentru o perioadă de trei luni, după care pot fi activate din nou şi alocate noilor abonaţi. Iar cine vrea să-şi schimbe numărul plăteşte o taxă.
"În mod normal, operatorul ar fi trebuit să furnizeze toate informaţiile consumatorului înainte de încheierea contractului, pentru ca acesta să poată lua o hotărâre în deplină cunoştinţă de cauză. Dacă ar fi ştiut că numărul de telefon a aparţinut anterior unei companii, probabil şi-ar fi ales altul", ne-a explicat Mihai Titichi, şeful serviciului juridic din cadrul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.
Acesta mai adaugă că, din cauza faptului că operatorul nu şi-a informat clientul, ar trebui să schimbe numărul fără nicio taxă.