Fiscul avertizează că mai multe e-mail-uri false sunt trimise în numele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Românii care le primesc sunt sfătuiţi să nu le deschidă.
„Atenție! Emailuri false în numele ANAF!”, se arată într-o postare a instituției pe Facebook.
ANAF atenționează contribuabilii cu privire la emailuri false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați că au plăți fiscale restante.
„Pentru siguranța dumneavoastră, vă sfătuim să nu deschideți aceste emailuri, iar dacă au fost deschise să nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut”, transmite ANAF.
Controale masive de la 1 iulie
Amintim că, începând de vineri, 1 iulie, ANAF va demara din 1 iulie controale masive pentru verificarea veniturilor persoanelor fizice ca sursă a obţinerii averilor fiecărei persoane, anunț făcut chiar de preşedintele instituţiei, Lucian Ovidiu Heiuş.
„Începând cu 1 iulie, ANAF va începe controale masive pentru verificarea veniturilor persoanelor fizice ca sursă a obţinerii averilor fiecărei persoane. Este o jignire pentru oamenii cinstiţi care muncesc greu, uneori de dimineaţa până seara, să vadă că în jurul lor alţii îşi cumpără case care se învârt după soare, îşi achiziţionează maşini exorbitant de scumpe, şi ei nu au lucrat o zi în viaţa lor şi nu au plătit un impozit”, a declarat Lucian Ovidiu Heiuş.
El a spus că în aceste zone se vor concentra controalele pentru a verifica dacă averile acumulate sunt în concordanţă cu veniturile obţinute. Acesta a explicat că legea spune că dacă există o diferenţă de 10% dintre venitul estimat şi venitul declarat, dar nu mai puţin de 50.000 de lei, deja există o neconcordanţă la declarare şi există un risc în acest domeniu.
„20 de miliarde de euro, în patru ani la 560.000 de oameni. Nu se mai poate continua în acest mod. Fiscul din România trebuie să facă ceea ce face Fiscul de oriunde din lume. Trebuie să controlăm şi să verificăm veniturile şi modul de dobândire de la persoanele fizice. Această direcţie funcţionează de vreo 10 – 11 ani. S-au făcut controale, dar într-un ritm foarte timid. Undeva în 10 ani vreo 630 de decizii de impunere”, a precizat Heiuș.
Anul 2025, ținta pentru digitalizarea ANAF
Pe de altă parte, digitalizarea este un pas foarte important pentru ANAF şi dorinţa este ca, undeva la finele anului 2025, România să aibă o administraţie fiscală modernă, digitalizată şi care să răspundă nevoilor mediului de afaceri, a declarat șeful Fiscului.
„ Avem prin PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă n.r) alocaţi 355 milioane de euro pentru această digitalizare a Ministerului de Finanţe şi implicit a ANAF şi ne dorim ca, într-adevăr, la finalul acestui program, undeva la sfârşitul anului 2025, să avem o administraţie fiscală modernă, digitalizată şi care să răspundă şi nevoilor partenerilor noştri sociali, mediului de afaceri, în speţă. Eu îmi doresc ca prin această digitalizare să creştem conformarea voluntară la declarare şi la plată”, a explicat acesta.