Clienţii mai multor bănci din Marea Britanie, SUA sau Italia au căzut pradă, în ultima perioadă, escrocilor care încearcă să profite de pandemia de coronavirus pentru a câştiga bani, potrivit Reuters.
Instituţiile bancare din Marea Britanie au avertizat că mai mulţi clienţi au fost deja abordaţi de escrocii care se prezentau drept reprezentanţi ai unor bănci, ai Guvernului sau furnizori de servicii de sănătate şi au încercat să-i convingă să-şi dezvăluie parolele sau alte date sensibile.
Băncile britanice Barclays, HSBC, Lloyds Banking Group şi Royal Bank of Scotland duc acum o campanie intensă pe reţelele de socializare pentru a demasca aceste fraude. Metro Bank a anunţat că echipa sa de anti-fraudă funcţionează permanent pentru a ajuta clienţii afectaţi.
La ce metode ingenioase au apelat escrocii
Pe lângă deja clasicele e-mail-uri de tip phishing, escrocii au apelat şi la metode mai ingenioase de deturnare a plăţilor. Unor proprietari de afaceri li s-a cerut să plătească 25.000 de lire sterline către o iniţiativă falsă de sprijin guvernamental numită „Schema centrală a angajatorilor”, care ar fi trebuit să acopere salariile bolnavilor în timpul epidemiei. O altă victimă a efectuat o plată semnificativă către o „obligaţiune COVOID”, legată în mod fraudulos de Guvernul britanic. Iar un alt client a fost convins prin e-mail să trimită o plată transfrontalieră într-un cont fals, escrocii pretinzând despre contul legitim că a fost „îngheţat de guvernul grec”, scrie news.ro.
În Statele Unite, multe bănci şi-au oprit activitatea sau încurajează clienţii să folosească doar serviciile bancare online. Acest lucru a creat oportunităţi pentru escroci: multor deponenţil li s-a cerut să predea datele personale, sub pretextul că actualul creditor este pe cale să se prăbuşească. Corporaţia Federală de Asigurare a Depozitelor din SUA a emis deja o atenţionare oficială pentru clienţii din Statele Unite să aibă grijă la astfel de încercări de fraudă.
În Italia, conducerea UniCredit a trimis angajaţilor o notă în care a avertizat în privinţa existenţei unei campanii împotriva securităţii informatice a băncii şi le-a cerut să fie mai vigilenţi la primirea de emailuri, SMS-uri şi mesajelor pe WhatsApp legate de coronavirus.