Valul de campanii de tip scam care vizează utilizatori din România continuă, de data aceasta venind rândul celor de la Carrefour să le fie copiată şi utilizată identitatea vizuală, avertizează specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
„Continuă valul de campanii de tip #scam care vizează utilizatori din România! Atacatorii par să se folosească în continuare de domeniu .club, pentru a lansa tentative de fraudare a clienţilor unor hypermarketuri cunoscute la nivel naţional. Aşadar, a venit rândul celor de la #Carrefour să le fie copiată şi utilizată identitatea vizuală, într-o campanie de tip scam cu vouchere false de cumpărături. Compania a publicat deja un mesaj de avertizare pentru clienţi, pe conturile oficiale”, menţionează CERT-RO pe pagina sa de Facebook. Un mesaj de atenţionare a fost publicat şi pe pagina de Facebook a Carrefour România.
Ca şi în cazurile precedente, încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiaşi paşi: trei întrebări generice despre experienţa la cumpărături în hypermarket, redirecţionare către diverse site-uri potenţial maliţioase şi răspândirea mai departe a campaniei către contactele de WhatsApp ale victimei. Totuşi, suma oferită ca recompensă de către atacatori pare să crească de la campanie la campanie, ajungând acum la o valoare de 5.000 de lei, dublu faţă de scam-ul precedent, în care se foloseau de Mega Image.
Până acum, au fost vizate de astfel de astfel de campanii tip scam, Profi, Mega Image, Lidl, Kaufland, Adidas şi Ikea, scrie Agerpres.