Un mic detaliu este esențial și trebuie să fiți foarte atent la el ca să nu pierdeți o grămadă de bani atunci când vine vorba de mașina dumneavoastră second-hand. În Uniunea Europeană se practică la scară largă această metodă care vă poate crea neplăceri mari. Câteva sunt țările care pot fi considerate sigure, iar România nu se numără printre ele. În fapt, este vorba de mașinile la mâna a doua și de reducerea kilometrajului care este o practică extrem de răspândită în rândul samsarilor și dealerilor auto. Aceștia manipulează practic odometerul – adică acel aparat care înregistrează distanța parcursă de un autoturism. Cu un dispozitiv extrem de ușor de procurat, valoarea unei mașini second-hand poate crește cu câteva mii de euro, doar pentru că numărul de kilometri a fost manilpulat. În România, a rămas împământenită ideea că Germania este o piață sigură atunci când vrei să-ți cumperi o mașină bună și la mâna a doua. Lucrurile nu sunt, însă, deloc așa. Poliţia a estimat că o treime dintre mașinile second-hand au kilometri daţi înapoi. De asemenea, la nivelul Uniunii Europene, un procent semnificativ de mare dintre maşinile cumpărate din Franța, spre exemplu, au kilometrajele ajustate în minus cu 91.000 km, în medie.
Până acum, doar două țări pot fi considerate sigure din acest punct de vedere: Belgia și Olanda. În aceste două state europene, kilometrajul fiecărui vehicul este verificat, apoi stocat într-o bază de date. Centrul emite un document numit Car Pass, care listează kilometrajul vehiculului la fiecare vizită. Acesta este actualizat anual. Este oficial şi nu poate fi modificat. Oficialii de la Bruxelles vor acum să implementeze un model similar la nivelul întregului bloc comunitar. Înregistrarea periodică a kilometrajului în cadrul inspecţiilor tehnice face parte dintr-o gamă de măsuri propuse de Parlamentul European.