Doi deputați PSD au pregătit o propunere legislativă care, dacă va fi adoptată, le va permite șoferilor care dețin permis de conducere pentru categoria B să conducă și unele motociclete. Este vorba de motocicletele cu cilindree maximă de 125 cm3. O condiție ar fi ca șoferul să aibă 24 de ani și să fi deținut permisul de categoria B de cel puțin doi ani.

Amendamentul propus de cei doi de la PSD spune că „după litera j a al. 1 al art 24.1 se introduce litera k) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0.1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă”.

Cei doi social-democrați, respectiv deputații Gabriel Petrea și Alexandru Rotaru, vor astfel să completeze Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Totul a pornit de la faptul că în România, legea nu prevede niciun amendament care să vină în sprijinul posesorilor de permis categoria B, în vederea obținerii permisului categoria A1 mai facil. Ei au explicat că aceste amendamente sunt specifice fiecărei țări din Uniunea Europeană și se stabilesc local. “Extinderea accelerată actuală a zonelor urbane și imposibilitatea adaptării infrastructurii la valorile de trafic pentru autovehiculele pe patru roți, obligă la propunerea de soluții alternative pentru asigurarea unei mobilități urbane optime la nivelul populației. Sprijinirea utilizării de motociclete ușoare prin facilitarea obținerii permisiului categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluțiile alternative pentru asigurarea mobilității urbane”, se arată în expunerea de motive.

În opinia lor, propunerea pe care o avansează va ajuta la fluidizarea traficului.

„Avantajele creșterii numărului de motociclete ușoare care se conduc cu permis categoria A, prin facilitarea obținerii acestuia sunt: Creșterea gradului de mobilitate urbană pentru populație, cu implicații pozitive pentru economie și confort; fluidizarea zonelor urbzane supraaglomerate; se rezolvă problema parcărilor, consum redus de combustibil și reducerea poluării”, se mai spune în expunerea de motive.

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, pentru dezbatere și vot, fiind prima Cameră sesizată.