Hotelul Athenee Palace Hilton din Bucureşti, clasificat la cinci stele, estimează pentru 2010 o valoare a afacerilor apropiată celei de anul trecut, după o scădere de 20-25% în 2009, pe fondul crizei, care a dus la diminuarea cererii pe piaţă.

„În Bucureşti, efectele crizei au dus la o scădere de o singură cifră a cererii. Totodată, oferta pe piaţă a crescut, mai multe hoteluri fiind deschise în cursul anului. În cazul Hilton, afacerile au scăzut cu 20-25%. Am redus tarifele, ca urmare a scăderii cererii, şi am reuşit să ne menţinem cota de piaţă. Trebuie să luăm în considerare că 2008 a fost cel mai bun an pe care l-am avut, iar astfel o comparaţie cu 2009 nu ar fi chiar potrivită”, a declarat agenţiei Mediafax directorul general al hotelului, Friedrich Niemann.

65% grad de ocupare

În totalul încasărilor de anul trecut, serviciile de cazare au avut o pondere de 55%, iar partea de food&beverage a reprezentat circa 40%.

Gradul de ocupare a unităţii a scăzut cu trei puncte procentuale, la 65%, iar tariful mediu de cazare s-a redus cu 20%.

„Am redus preţurile ca să ne adaptăm pieţei, pentru că cererea a scăzut. (…) Referitor la clienţii hotelului, 90% dintre aceştia au fost străini, iar restul români. Am remarcat anul trecut un avans uşor al numărului de clienţi români, principalii factori fiind reducerea tarifelor şi creşterea cererii pentru călătoriile interne”, a afirmat Niemann.

Hotelul nu va mai reduce tarifele

Pentru 2010, conducerea unităţii estimează menţinerea afacerilor şi a gradului de ocupare la un nivel similar celui de anul trecut.

„În funcţie de cum va evolua criza şi de situaţia economică şi politică a României, în a doua parte a anului am putea creşte veniturile cu până la 5%. Este devreme să facem estimări, ianuarie este în general o luna slabă. Peste 2-3 luni vom putea avea o imagine despre acest an. Nu ne aşteptăm însă la o continuare a scăderilor drastice de anul trecut de pe piaţă, chiar dacă provocările rămân aceleaşi, respectiv creşterea numărului de hoteluri, reducerea bugetelor de călătorie şi creşterea cheltuielilor”, a spus Niemann.

Hotelul nu va reduce tarifele în 2010.

„Scăzând preţurile, persoanele care se cazau la hoteluri de două stele poate vor merge la 3-4 stele, dar nu va creşte volumul de turişti. Referitor la Hilton, este dificil de spus ce preţuri vom avea în acest an. Ne aşteptăm să fie similare celor de anul trecut, nu intentionam să le reducem”, a arătat Niemann.

Lanţul Hilton se va extinde în mai multe oraşe

În ceea ce priveşte planurile de afiliere ale lanţului Hilton în România, Niemann a menţionat că sunt analizate mai multe oportunităţi de extindere în diferite oraşe.

„Vor fi mai multe anunţuri pentru 2010 din partea Hilton, pentru că există multe oportunităţi pentru România. Analizăm posibilitatea de extindere în oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, Bucureşti şi Craiova, dar şi în destinaţii cheie unde există cerere pentru branduri hoteliere internaţionale. Poate fi dezvoltat orice brand, în funcţie de cerere, predominante fiind mărcile Hamptom, Garden Inn, Doubletree sau Hilton”, a mai spus Niemann.

Hilton a semnat anul trecut trei contracte de afiliere pe piaţa locală, respectiv Hilton Sibiu, deţinut de omul de afaceri Nicolae Minea, Doubletree by Hilton Oradea, programat pentru deschidere la sfârşitul acestui an, precum şi o unitate de tip economy în Braşov, care va funcţiona din 2011 sub marca Hampton.

Lanţul Hilton include peste 3.500 de hoteluri în 81 de ţări. Din portofoliul companiei fac parte brandurile Doubletree, Conrad Hotels & Resorts, Embassy Suites Hotels, Hampton Inn, Hampton Inn & Suites, Hilton Garden Inn, Hilton Grand Vacations, Homewood Suites by Hilton, Waldorf Astoria şi Waldorf Astoria Collection.

SURSA:Mediafax