Deținut în proporție de 100% de grupul Volkswagen, startup-ul MOIA și-a prezentat ieri la TechCrunch din Berlin primul produs: un microbuz cu șase locuri care are o autonomie de 300 km.
Începând de anul viitor vehiculele MOIA vor fi utilizate în Hamburg ca bază a unui proiect asemănător UBER. După acest prim pas, marca va începe extinderea la nivel mondial având ca țintă „înlocuirea a 1 milion de mașini personale în Europa și Statele Unite până în 2025”. Cel puțin aceasta este informația dată audienței de la TechCrunch de Ole Harms, CEO al celei mai noi divizii Volkswagen.
Pentru cei care nu au auzit de MOIA este bine de menționat că această a 13-a divizie a fost inclusă în grupul Volkswagen în urmă cu doar un an și are rolul de a susțin eofensiva concernului german în direcția mobilității electrice.
Utilizatorii MOIA vor putea comanda mașina printr-o aplicație asemănătoare a celei utilizată de UBER, însă vor avea mai mult spațiu în vehicul și vor beneficia de internet de mare viteză, porturi USB și posibilitatea de a transforma mașina într-un birou mobil. Conform lui Harms, Volkswagen a investit în MOIA o sumă „semnificativă de ordinul sutelor de milioane de euro. În viitor, compania se dorește unul dintre primii trei furnizori de mobilitate la nivel global și să genereze venituri de câteva miliarde de euro”.