Schimbarea denumirii din ICL in Fujitsu implica si o modificare de strategie sau una a portofoliului de aplicatii?
Marian Popa: ICL era in portofoliul corporatiei Fujitsu de aproape zece ani. Din cauza contextului economic mondial, cu amprente deosebite asupra industriei IT, sigur ca toate firmele de profil si, in special, marile corporatii isi readapteaza strategiile cerintelor pietei. In acest sens, Fujitsu a propus (iar subsidiarele au fost de acord) ca, in vederea consolidarii „brand”-ului la nivel mondial, toate subsidiarele sa adopte denumirea generica a corporatiei. Schimbarea ne va plasa in cea de-a treia corporatie IT la nivel mondial, cu o forta profesionala si umana greu de egalat. Strategia generala a Fujitsu Services Ltd – divizie din care Fujitsu Romania va face parte – se va concentra si mai mult pe servicii si aplicatii de infrastructura.
Care au fost principalele proiecte implementate de ICL Romania?
Marian Popa: Printre cele mai importante proiecte din cele peste 50 realizate, se numara un sistem bancar integrat la BRD/Societe Generale, doua proiecte de aplicatii integrate la Comisia Nationala de Statistica, care permit prelucrarea rapida a oricaror date statistice, indiferent ca este vorba despre alegeri sau recensaminte. De asemenea, am cosntruit reteaua informatica de retail a firmei Shell Romania, precum si sistemul Integrated Railway Information System, dezvoltat pentru SNCFR, care este cel mai mare proiect informatic din Romania. De asemenea, clienti importanti sunt si Consiliul Britanic, McDonalds, KLM, Bankpost, GFS, EDF, Avis, grupul Tofan, ARDAF, Teatrul Nottara, Parlamentul Romaniei, Zeneca sau RomTelecom Tulcea.
Ce mijloace folositi pentru a convinge un client de necesitatea utilizarii unei solutii informatice ?
Marian Popa: Inainte de toate, este bine de stiut faptul ca o solutie IT nu reprezinta nimic in sine, importanta sa verificandu-se prin efectele economice pe care le genereaza utilizarea sa. O afacere se analizeaza din punct de vedere al eficientei, analiza dupa care se alege solutia IT optima. Daca analiza este corecta si solutia aleasa este cea mai potrivita, eficienta este asigurata. Trebuie insa sa analizam activitatea in sine si nu sa implementam solutii de dragul solutiilor.
Cum vedeti evolutia pietei IT&C in Romania pe parcursul acestui an?
Marian Popa: Ca in orice piata in tranzitie, evolutiile sunt interesante, iar activitatea IT din Romania nu face exceptie. Cu toate ca, din punct de vedere al volumului, se afla inca mult in urma vecinilor nostri, industria IT s-a „miscat” extrem de bine in ultimul an, avand loc in acest sens numeroase initiative care sa impinga acest domeniu inainte, sa-l faca mai abordabil de catre masele largi, mai practic si mai uzual. Indiferent ca vorbim de ATM-uri al caror numar este in continua crestere, de solutiile telefoniei mobile, de licitatiile electronice sau de retelele informatice, industria IT devine din ce in ce mai prezenta in viata noastra a tuturor. Din punct de vedere al brand-urilor multinationale, bataliile majore se vor da intre „cei trei mari” ai pietei consolidate, ramasi dupa diverse fuziuni si alinieri: IBM, HP si Fujitsu.
Intentioneaza Fujitsu sa realizeze aliante strategice globale? Cum vor fi acestea puse in practica in Romania?
Marian Popa: Aliantele strategice deja exista. Dintre acestea, este suficient sa le amintesc pe cele cu Fujitsu-Siemens Computers, IBM, Microsoft, Oracle, Sun Microsystems, Computer Associates sau Cisco. O alianta ale carei efecte vor fi vizibile si pe piata romaneasca este cea cu Alcatel, realizata de curand pe plan mondial. Aliantele nu se rezuma doar la firmele straine. Cautam in permanenta si realizam parteneriate si cu firme romanesti, precum Softwin sau CCG.
Care este mesajul pe care Fujitsu Romania doreste sa il transmita principalilor clienti ICL si potentialilor beneficiari?
Marian Popa: Ati cunoscut ICL. Descoperiti Fujitsu. Este continuarea unei traditii in furnizarea de servicii si sisteme integrate care intra intr-o era noua – era globalizarii, a respectului fata de client oriunde s-ar afla el, o era in care posibilitatile sunt infinite.
Ati cunoscut ICL. Descoperiti Fujitsu
10 aprilie 2002, 12:00
Ultima modificare în 10 aprilie 2002, 15:00
Schimbarea denumirii din ICL in Fujitsu implica si o modificare de strategie sau una a portofoliului de aplicatii? Marian Popa: ICL era in portofoliul corporatiei Fujitsu de aproape zece ani. Din cauza contextului economic mondial, cu amprente deosebite asupra industriei IT, sigur ca toate firmele de profil si, in special, marile corporatii isi readapteaza strategiile cerintelor pietei. In acest sens, Fujitsu a propus (iar subsidiarele au fost de acord) ca, in vederea consolidarii "brand"-ului l
Etichete: arhiva,
fujitsu
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Uleiul de masline – un lux pentru romani
- Depunatorii la BPR mai au de asteptat
- Imagine pe datorie
- Concurenta asigura cresterea publicitatii
- Primii zece ani in UE ne costa scump
- Electrica scumpeste cablul TV
- 1.000 de dolari pe an pentru fitness de lux
- A fi sau a nu fi… reclame la TVR
- Fiscul plateste doar tras de maneca
- ESENTIALUL SAPTAMANII