Givenchy a fost preluata in 1988 ca parte din strategia lui Bernard Arnault de a deveni regele luxului.Elegant, impunator si agreabil. Aceasta este, pe scurt, caracterizarea pe care jurnalistii occidentali o fac boss-ului de la LVMH, grupul numarul unu la nivel mondial in materie de marci de lux.Arnault, acum in varsta de 55 de ani, si-a inceput calatoria in lumea luxului in urma cu 20 de ani. De-abia implinise 35 de ani in momentul in care, printr-o combinatie dintre banii familiei si imprumuturi, a cumparat Boussac, un grup francez de textile aflat in faliment, care din 1946 lucra pentru Christian Dior.Arnault a rupt Boussac de Dior, folosindu-se de aceasta afacere pentru a pune bazele LVMH, grup care s-a nascut in 1987 ca efect al fuziunii dintre Louis Vuitton si Moet Hennessy. Ajuns actionar majoritar, Arnault a concediat ambii presedinti, a numit in conducere apropiati ai sai, apoi, vreme de mai multi ani, si-a omorat timpul preluand marci precum Fendi, Thomas Pink,. Donna Karan, producatorul de ceasuri TAG Heuer. Impreuna cu tatal sau, Jean, Bernard controleaza acum 47% din actiunile LVMH si 62% din drepturile de vot, in timp ce, de unul singur, detine 68% din Christian Dior Couture, partea de moda a Dior.La toate preluarile facute de-a lungul a 20 de ani, Arnault a castigat renumele unui negociator rece si puternic, dar in particular el pare a fi bland si distant. In afara atractiei pentru tablouri, si in general pentru arta moderna, el nu traieste viata opulenta pe care o impune o astfel de avere. „Imi plac sampania si coniacul, dar si mai mult ador sa particip la crearea unui parfum nou sau a unei genti LV”, spune Arnault.Isi petrece cel putin doua sambete pe luna colindand atat propriile magazine, cat si pe cele ale competitiei. Actuala problema a boss-ului de la LVMH ar fi ca marca de marochinarie si pielarie Louis Vuitton contribuie cu 60% la profitul anual de 2,47 miliarde de euro, in timp ce divizia de parfumuri sau aceea de ceasuri au performante cu mult mai mici. Pericolul ar fi ca nu poti sa dormi linistit pe spatele Vuitton din moment ce LVMH mai are inca 50 de marci.”Strategia noastra este sa aducem statutul de stea al Vuitton in curtea tuturor marcilor”, sustine Arnault Constructia unui brand in afacerile cu obiecte de lux este mult mai grea decat aceea din lumea cerealelor, de exemplu. Trebuie sa aduci dorinta pentru lucruri de care, teoretic, nu avem nevoie.

Imperiul lui Arnault
LVMH detine peste 50 de marci de lux, care impreuna au adus o cifra de afaceri de 13,5 miliarde de dolari, in 2003. Ceasurile si bijuteriile au avut cea mai slaba performanta, in timp ce lanturile de magazine sunt pe un trend ascendent