Atomic TV s-a lansat cu mare succes, acum mai bine de patru ani, devenind primul post integral muzical de pe piata romaneasca. In ultimele opt luni insa aceasta marca a fost extrem de disputata. Mai intai, a pierdut-o americanul Todd Stamp, partenerul lui Paul Opris in aceasta afacere. Pe marca Atomic TV s-a pus sechestru asigurator, intrucat televiziunea datora o suma importanta de bani (cateva mii de dolari, la care s-au adaugat, in timp, si penalizarile) companiei Empire, cea care a produs pentru canalul muzical o serie de videoclipuri si alte produse de gen.
Pe scurt, in disputa juridica dintre cele doua parti (aflata in desfasurare inca), Atomic a pierdut pana acum pe toate fronturile (a se citi diversele instante care au luat cunostinta de diferendul lor).
Astfel incat pentru recuperarea datoriei celor de la Empire in decembrie 2002 a fost scoasa la licitatie marca Atomic. A fost cumparata atunci de Nic serbu, un om de afaceri care are la activ si trei videoclipuri muzicale, prezentate la vremea lor si la Atomic TV. O data intrat in posesia marcii Atomic, Nic serbu a cerut Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) inregistrarea sa ca proprietar al brandului. La 2 iulie 2003, OSIM i-a eliberat certificatele care ii atestau calitatea de proprietar al marcii Atomic. Cum Nic serbu solicitase si obtinuse in iulie 2002 o licenta de emisie pentru un canal TV muzical ce s-ar fi numit Noll TV, el a revenit in noile conditii si a cerut Consiliului National al Audiovizualului (CNA) schimbarea denumirii viitorului post in Atomic TV.
„CNA a primit de la Nic serbu cererea de modificare a denumirii postului sau de televiziune in Atomic TV. In acelasi timp, am primit si certificatele eliberate de OSIM care-i atestau calitatea de proprietar al marcii Atomic. In aceste conditii CNA a facut propria sa verificare, cerand celor de la OSIM o confirmare in scris cum ca brandul ii apartine lui Nic serbu. Confirmarea a sosit, asa ca am aprobat cererea lui Nic serbu”, ne-a declarat presedintele CNA, Ralu Filip. El recunoaste ca e pentru prima data cand se afla in fata unei asemenea situatii, ca doua televiziuni sa poarte acelasi nume. „Vor trebui sa se judece”, crede Filip. Cum legea audiovizualului nu spune nicaieri ca nu sunt posibile doua televiziuni cu acelasi nume, CNA nu poate interzice nici uneia sa foloseasca acelasi nume. Sper sa nu se mai repete asemenea situatii”. Ceea ce se pare ca se va si intampla, intrucat nici Paul Opris, cel care raspunde de destinele canalului Atomic TV, si nici Nic serbu nu doresc sa renunte la folosirea marcii. Mai mult, Nic serbu a remis vinerea trecuta, prin firma de avocati Margarit, Florov si Asociatii, o notificare companiei lui Opris, SC Dacia RTV Bucuresti. Prin aceasta, serbu il soma pe Opris ca de la primirea notificarii „sa inceteze difuzarea si transmisia oricarui serviciu de programe de televiziune ce poarta denumiri identice sau similare marcilor Atomic avand ca titular pe dl. Nicolae serbu”. Avocatii acestuia au facut precizarea ca in caz contrar vor formula plangere penala impotriva societatii SC Dacia RTV, eventualii factori de decizie urmand sa suporte rigorile legii (ce prevede in acest caz inchisoare de la trei luni la trei ani).
Mai mult, compania lui Opris va fi actionata in instanta pentru recuperarea daunelor cauzate ca urmare a incalcarii dreptului de proprietate. La randul sau, Paul Opris spune ca „e gata sa se judece cu oricine, oricat” si ca nu va renunta la utilizarea marcii.
Nic serbu nu pare sa se sinchiseasca insa de nimic. El spune ca in baza Codului de procedura civila nici o instanta nu poate admite vreo cerere de anulare a licitatiei la care a cumparat marca Atomic, totul desfasurandu-se legal. Mai mult, el a anuntat ca in cateva saptamani va incepe sa emita cu postul Atomic si ca a incheiat deja contracte cu o serie de firme de televiziune prin cablu.
Atomic a prins la tineri
· Atomic TV s-a lansat in februarie 99. N-a fost niciodata un program codat.
· Emite zilnic 24 de ore din tot atatea, sediul sau fiind la Bucuresti.
· Primul canal muzical romanesc a fost foarte bine primit de generatiile tinere de telespectatori, in principal. Audienta sa medie e de circa 2,4 procente, cifra crescand insa la nivel urban.
· Atomic TV emite prin satelit, fiind preluat de 90% dintre companiile de televiziune prin cablu de pe piata romaneasca.