Oamenii se îmbolnă­vesc mai repede. Aceas­ta este doar una dintre vul­nera­bili­tățile socie­tății mo­derne. Pentru o sănătate de fier, e nevoie de un aer curat și de o alimentație corectă. Dar, așa cum vedem, nu putem fugi de poluare, iar alimente fără E-uri sau alte chimicale nu prea se mai găsesc. Soluția pare să o fi găsit compania Dacia Plant. Aceasta produce ceaiuri și suplimente alimentare, care, conform declarației di­rec­torului general, Liviu Ungureanu, „asigură sănătatea“.Compania are la Bod culturi ecologice unde se produc semințe, care sunt date apoi cultivatorilor-parteneri. Producția acestora ajunge apoi în propria fabrică. Că ideea este de succes, o demonstrează cifra de afaceri de 29 de milioane de lei, la care a ajuns, anul trecut, Dacia Plant.

Capital: Cum a luat naștere Dacia Plant?
Liviu Ungureanu: Povestea noastră a început din pasiunile şi dorinţa de a demonstra că suplimentele alimentare asigură sănătatea şi că sunt necesare omului modern. După câţiva ani de pionierat, Dacia Plant a atins un grad de maturitate. Acum 7 ani am demarat construcţia unei fabrici de suplimente alimentare. Ne-am dorit să devenim un punct central de angajare pentru oamenii din localitatea Bod, acolo unde se află fabrica noastră. 

Capital: De unde v-a venit ideea şi care a fost investiția inițială?
Liviu Ungureanu: Ideea înfiin­țării companiei a venit de la un acţionar care a crezut şi crede în valorile terapiilor naturale şi în „forţa binefăcătoare a plantelor“, care este şi sloganul companiei noastre. Iniţial s-au investit 100 de euro în dezvoltarea unor produse. Pare o sumă foarte mică, dar, practic, de acolo a început totul. Apoi, an de an, s-au făcut diverse produse care au performat. 

 

Capital: Care sunt produsele de marcă ale Dacia Plant? 
Liviu Ungureanu: Avem o gamă largă de produse, care acoperă o arie mare de afecţiuni, dar aş putea să enumăr câteva care fac diferenţa: Calmotusim, gama de tincturi fără alcool, şi, nu în ultimul rând, gama de comprimate care ne clasează printre puţinii producători la nivel de ţară, restul vând doar capsule, comprimatele fiind o inovaţie a noastră. Este foarte greu să comprimi plante, să le fărămiţezi şi să le pui într-un produs. 

Capital: De unde procuraţi materia primă?
Liviu Ungureanu: Materia primă o procurăm din resurse proprii. Deţinem patru hectare de culturi ecologice lângă fabrica de la Bod. Acolo producem seminţe, iar apoi le distribuim cultivatorilor urmând ca plantele să le luăm de la aceştia. Noi controlăm toată partea aceasta de seminţe. Pe de altă parte, importăm extracte şi anumite seminţe din comunitatea europeană, dar şi din Asia. 

Capital: Care consideraţi că a fost cel mai tulbure an de la înfiinţare? Dar cel mai bun an din punct de vedere al dezvoltării?
Liviu Ungureanu: Acum patru ani compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri din cauza unor schimbări strategice de distribuţie în piaţă. Cifra noastră a scăzut cu 7% dar de atunci nu am înregistrat decât creşteri de la an la an. Cel mai bun an din punct de vedere al dezvoltării a fost 2015, an ce a coincis cu listarea noastră în conturile internaţionale.

Capital: Ce sume aţi investit în această perioadă de 15 ani? Aţi accesat fonduri europene?
Liviu Ungureanu: Nu aş putea să spun o sumă exactă, dar în fiecare an undeva între 8 şi 10% din cifra de afaceri a companiei au însemnat investiţii în diverse domenii. De anul acesta, investim 2 milioane de lei în extinderea capacităţii de producţie la tincturi şi la siropuri. Acestea vor creşte producţia noastră cu 30%. 
Am acesat fonduri europene, atât pentru anumite părţi din construcţia fabricii cât şi pentru achiziţia de utilaje. 

 

Capital: Câți oameni sunt angajați la Dacia Plant?
Liviu Ungureanu: Numărul nostru de salariaţi a crescut. În urmă cu cinci ani aveam undeva la 150 de salariaţi, iar în prezent avem circa 190. Estimăm ca până la finalul anului vom ajunge la 200 de angajaţi.

Capital: Faceţi export? Cât reprezintă din cifra de afaceri?
Liviu Ungureanu: Partea de export a crescut mai mult în ultimul an de activitate. Avem contacte în Spania, Italia şi, mai nou, în Orientul Mijlociu. Din cifra de afaceri, deocamdată, exportul nu înseamnă foarte mult, doar 5%, dar estimăm că până la finalul anului şi până la sfârşitul primului trimestru al 2018 procentul se va mări la 10%. 

Capital: Cum au decurs vânzările în primele luni din acest an?
Liviu Ungureanu: În prima parte a anului suntem aproximativ la aceleaşi valori ca anul trecut, când am avut o detentă foarte mare datorită schimbării brandului companiei şi a investiţiei în noua gamă de comprimate. La cum arată şi luna mai, vom trece pe plus.

Capital: Cum consideraţi că veţi încheia anul curent din punct de vedere al cifrei de afaceri şi al profitului?
Liviu Ungureanu: Vom depăşi 30 de milioane de lei. Este un prag care ni se pare accesibil.s