În cursul zilei de joi, 16 martie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a publicat pe pagina sa de Facebook un mesaj prin care spune că au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea şi execuţia Tronsonului 1 al Autostrăzii Sibiu-Fagăraş.

”Pentru construirea întregii Autostrăzi Sibiu-Făgăraş (68,31 km) sunt depuse oferte! Astăzi au fost depuse 5 oferte pentru proiectarea şi execuţia Tronsonului 1 al Autostrăzii Sibiu-Fagăraş (ultimul din cele 4 tronsoane) de către firme din Turcia, Italia, precum şi de către filială din România a unei firme austriece. În lungime de 14,25 km, acest tronson va face legătura între Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) şi Avrig – Mârşa (DJ105G). Durata contractului este de 48 de luni din care, 12 luni perioada de proiectare şi 36 luni perioadă de execuţie a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 2 miliarde de lei fără TVA”, spunea ministrul pe rețelele de socializare.

Proiectul este din fonduri europene nerambursabile

Tot pe rețelele de socializare, ministru Sorin Grindeanu a precizat că tot proiectul acestei autostrăzi este finanțat din fonduri europene nerambursabile.

”În acest moment sunt în total în evaluare, pentru toate cele 4 tronsoane, 21 de oferte. Sectorul de Autostradă Sibiu – Făgăraş are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European şi face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TENT – Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania)”, a mai precizat oficialul român.

3 oferte depuse și pentru Gara de Nord din București

Nu în ultimul rând, ministrul Transporturilor a mai precizat că au fost depuse și trei oferte pentru Gara de Nord din Capitală.

”Pentru prima etapă destinată proiectării şi execuţiei lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti au depus oferte 3 firme din România. Contractul cu o valoare estimată de 471,15 milioane lei (fără TVA), finanţat prin Programul Transporturi (PT), prevede maximum 9 luni pentru perioada de proiectare şi 46 de luni pentru cea de execuţie”, spune Sorin Grindeanu.

Gara de Nord ar urma să devină un punct multimodal modern

Ministrul a adăugat că se dorește ca Gara de Nord din București să devină un punct multimodal modern. Totodată, se dorește ca aceasta să devină și o zonă comercială atractivă a orașului.

Ministrul a precizat că îmbunătățirile constau în mai multe aspecte, cum ar fi amenajarea zonelor de deservire a pasagerilor, instalarea de facilități pentru persoanele cu dizabilități, dezvoltarea de spații verzi comune, construirea unei zone modernizate pentru ca persoanele în tranzit să aștepte și să se relaxeze, precum și încorporarea unor noi sisteme de ventilație și încălzire și modernizarea sistemului de iluminat.