Valoarea estimată a contractelor de concesiune este de aproximativ 16 milioane de lei, fără TVA, iar fiecare lot în parte costă circa 1,23 milioane de lei, fără TVA. Durata contractelor se întinde de 20 de ani.
Potrivit CNAIR, achiziţia are ca scop atribuirea de către CNAIR SA a unui număr de 13 contracte de concesiune de servicii aferente spaţiilor de servicii aflate pe autostrăzile din România deschise traficului rutier, situate pe rutele Nădlac – Sibiu (A1), Piteşti – Bucureşti (A1) şi Cernavodă – Constanţa (A2) pentru execuţia de lucrări şi prestarea de servicii în scopul utilării/dotării, operării şi întreţinerii acestora, obiectivul principal fiind creşterea calităţii infrastructurii rutiere naţionale, creşterea gradului siguranţei rutiere şi furnizarea unor servicii la standarde europene pentru utilizatorii reţelei de autostrăzi.
Se dorește dezvoltarea infrastructurii de transport
Obiectivele Politicii de transport din România arată că principala direcţie de acţiune a CNAIR o reprezintă dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, în vederea integrării reţelei naţionale în Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), îmbunătăţirii confortului utilizatorilor acestei infrastructuri şi creşterii siguranţei şi eficienţei transportului. Standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la „TEM Standards and Recommended Practice – 2002” care recomandă, printre facilităţile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, şi construirea spaţiilor de odihnă (parcări) şi a Spaţiilor de Servicii.
Principalul beneficiu îl constituie utilarea/dotarea Spaţiilor pentru Servicii aflate pe autostrăzile din România, deschise traficului rutier, cu staţii de distribuţie carburanţi, staţii de încărcare pentru vehicule electrice, spaţii de odihnă, spaţiu comercial inclusiv snack bar şi cafenea, spaţii de parcare, toalete conform standardelor europene, în vederea creşterii confortului şi a siguranţei rutiere pentru utilizatorii reţelei de autostrăzi, alinierea reţelei naţionale la standardele reţelei europene din punct de vedere al dotărilor autostrăzilor şi facilităţilor oferite participanţilor la trafic, îmbunătăţirea aspectului estetic al infrastructurii rutiere, obţinerea unor venituri proprii din exploatarea infrastructurii rutiere existente.