Deocamdată, probele de rezistență au avut loc pe secțiunea cuprinsă între Șoseaua Grozăvești/Bulevardul Vasile Milea și Calea Plevnei, care este 99% finalizată. Ele se desfășoară cu autocamioane încărcate, experții studiind dacă deformările produse la pasaj la trecerea acestora se încadrează în parametrii nomali.

Probele de iluminat au avut loc, pentru moment, numai la noul Pod Grozăvești, deasupra Dâmboviței.

Secțiunea hobanată a pasajului, care traversează liniile ferate de la Gara de Nord, este încă în lucru. Practic, aici mai trebuie turnat beton pe circa un sfert din suprafață, ceea ce ar putea dura încă maxim două săptămâni.

Urmează apoi ca hobanele (cablurile de oțel care susțin platforma) să fie tensionate. Etapele succesive sunt realizarea linie de tramvai pe secțiunea dintre Bulevardul Titulescu și Calea Plevnei, construirea stației de tramvai de pe pod și conectarea ei cu solul prin intermediul unor scări rulante și lifturi.

În paralel, pe secțiunea de deasupra căii ferate se va turna asfaltul și se vor realiza și alte finisaje (sistemul de iluminat utilitar și cel estetic, parapeți, lucări de vopsitorie etc.).

De asemenea, la sol lucrările continuă pentru finalizarea terminalului RATB de la Gara Basarab și pentru trotuarul rulant care va conecta Gara de Nord cu Gara Basarab.

Sursa imaginilor: Marian Andrei, metrouusor.com.
Mai multe fotografii și informații, aici