Au început probele pentru primul tren electric chinezesc de mare viteză din România (FOTO)

sine de tren

SURSA FOTO: Dreamstime

Pe șinele de tren din România va circula primul tren electric chinezesc de mare viteză de la noi din țară. Deja au început probele pentru noul tren.

Primul tren electric chinezesc de mare viteză din România

Un tren electric nou, produs în colaborare de Astra Vagoane și producătorul chinez Qingdao Sifang, a fost lansat în probe pe teritoriul României.

Aceasta este prima dată când un tren electric chinezesc circulă pe șinele românești, marcând un pas important în modernizarea transportului feroviar din țară.

Trenul, fabricat în 2021, poate atinge o viteză maximă de 160 km/h și este destinat rutelor Brașov – București – Constanța, traseu pe care a și fost testat recent, cu o oprire notabilă în gara din stațiunea Predeal.

Progresul certificării și detalii tehnice

În prezent, procesul de certificare și autorizare al trenului este realizat în proporție de 80-90%, conform declarațiilor lui Marian Mihail Călin, director general al Astra Vagoane Călători.

Acesta a precizat că echipe mixte de experți români și chinezi adună date din computerele de la bordul trenului în timpul probelor.

De asemenea, pentru a proteja detaliile tehnice confidențiale, ferestrele trenului au fost acoperite, împiedicând astfel vizionarea interioarelor.

Trenul promite să ofere un nivel înalt de confort și siguranță pentru pasageri, în concordanță cu standardele impuse de Autoritatea Română Feroviară.

Lansarea trenului în operare regulată depinde de finalizarea acestui proces de certificare, care este aproape complet.

SURSA FOTO: profit.ro

Contract de 4,5 miliarde de lei pentru achiziția de trenuri

Acest proiect face parte dintr-un contract amplu, în valoare de până la 4,5 miliarde de lei, lansat de Autoritatea Română Feroviară în aprilie 2019.

Licitația a vizat achiziționarea a 40 de unități de rame electrice regionale destinate transportului feroviar regional și suburban.

Livrarea garniturilor și mentenanța acestora pentru o perioadă de 15 ani sunt incluse în acordul contractual, iar fiecare garnitură are un cost stabilit de 23.487.400 lei, preț care include și instruirea personalului.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Contribuția financiară din partea statului român vine sub forma cofinanțării.

Odată cu finalizarea procesului de certificare și introducerea în serviciul comercial, trenul electric chinezesc va reprezenta un salt calitativ pentru infrastructura feroviară din România. Acesta va asigura un transport mai rapid și mai eficient pe rutele regionale, contribuind la creșterea atractivității călătoriilor pe calea ferată și la reducerea timpilor de parcurs între marile orașe ale țării.