Deși, oficial, nu ne aflăm în plină campanie de reduceri, marile lanțuri de magazine din zona de fashion au afișat deja reduceri de 30 – 50% la produse de îmbrăcăminte care se potrivesc perfect chiar și pentru această perioadă. Ideea de a fi cu un pas înainte marilor reduceri nu este deloc rea, fiind aplicată deja cu succes în celelalte capitale europene.
Astăzi, H&M, COS, Mango, C&A sau Koton te întâmpină cu geamurile colorate în ”Promoție” sau ”-50%”, în toate mall-urile, zilele acestea fiind așteptate vânzări cu 40 – 50% mai mari decât într-o perioadă obișnuită.
Astfel, o pereche de pantaloni pentru vară, care costa 120 – 150 de lei, poate fi achiziționată cu 60 – 75 de lei, în timp ce pentru un tricou sport, prețurile au căzut la 20 de lei. Și rochiile din bumbac pot fi cumpărate cu 40 – 75 de lei în magazinele brandurilor amintite.
Oficial, sunt două mari perioade ale anului în care sunt aplicate reduceri importante: 15 ianuarie – 15 aprilie şi 1 august – 15 octombrie. Magazinele de modă au această practică (OG 99 din 2000) pentru a epuiza stocurile de haine şi încălţăminte din sezonul trecut. Iar marfa se ieftinește cu 70 până la 90%.
Orice reducere de preț trebuie indicată în mod clar, astfel încât să nu existe nicio îndoială în privința prețului final. Prețul indicat trebuie să fie costul total, cu toate serviciile care trebuie plătite de către consumator. De asemenea, prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință, cel la care se vindea produsul înaintea aplicării discountului, în același spatiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile.
Așa că, retailerii ies pe piaţă cu campanii de reduceri şi promoţii care mai de care mai atractive: reduceri de preţ importante; al doilea produs la jumătate de preț; vouchere sau al treilea produs gratis la cumpărarea altor două.