Vânzările de automobile de lux şi SUV-uri au urcat luna trecută cu 2%, la 149.200, avansul din Europa şi SUA compensând declinul din China, a anunţat joi Audi. Rivalele BMW şi Mercedes au livrat în octombrie 164.900 de vehicule şi, respectiv, 155.200 de unităţi.
Livrările Audi în SUA au urcat cu 17%, la 17.700 maşini, un nivel record pentru luna octombrie, chiar dacă unele modele ale Audi, cum ar fi A3 compact şi SUV-ul Q5, sunt afectate de scandalul emisiilor de la Volkswagen.
După primele zece luni din acest an, Audi este pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux, cu 1,497 milioane de vehicule vândute. Pe primele locuri se află BMW şi Mercedes, cu 1,56 milioane şi, respectiv, 1,53 milioane de vehicule vândute.
Joi, fostul director general al Volkswagen, Martin Winterkorn, şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte al Board-ului de supervizare al Audi, după ce în octombrie a demisionat şi de la conducerea Porsche Automobil Holding SE, cel mai mare acţionar al VW.
Cel mai mare producător auto european face deja obiectul unor investigaţii în mai multe ţări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Săptămâna trecută, scandalul de la Volkswagen a luat o nouă turnură, după ce grupul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa.
De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor şi la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
AGERPRES