Bătălia dintre Audi, BMW și Mercedes-Benz a ajuns la un nou nivel. Orice „mișcare“ a adversarului într-o nouă direcție atrage după sine o reacție rapidă menită, dacă nu să pună la colț concurenții, măcar să le taie aripile. Așa se face că, după o lungă bătălie între variante hatchback care mai de care mai sofisticate, a venit vremea luptei între sedanuri. Deocamdată, pe piața românească se confruntă Audi A3 Limuzină și Mercedes-Benz CLA, însă nici BMW nu stă cu mânile în sân. Dacă modelul celor din Stuttgart are un puternic impact vizual asupra potențialilor clienți, concurentul scos la lumină de divizia premium a grupului Volkswagen mizează pe tehnologie, simplitate și eficiență.
Dotat cu propulsorul 1.4 TFSI care dezvoltă 140 CP, modelul testat de Capital a demonstrat că în toate cele trei privințe evoluția este mai mult decât sesizabilă. Dacă ne referim la grupul motopropulsor, este demn de menționat „artificiul“ prin care Audi reușește să reducă atât consumul, cât și emisiile de noxe. Numit COD (Cylinder-On-Demand), sistemul de care vorbim intră în funcțiune atunci când mașina se deplasează cu o viteză constantă și, în speță, dezactivează doi dintre cilindri. Preluată de la fratele de grup, Volkswagen Golf, tehnologia COD are drept rezultat o reducere a consumului de carburant și, în consecință, emisii de CO2 mai mici. În cazul modelului testat, propulsia este completată de o transmisie S tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj acționată hidraulic. Acest ansamblu se dovedește pe cât de util, pe atât de performant. Dezactivarea sau reactivarea cilindrilor se petrece aproape insesizabil, ca și schimbările treptelor de viteză.
Simplitate debordantă
De câțiva ani, designerii și inginerii Audi fac tot posibilul să simplifice viața șoferului, mizând pe minimalism. Asta fără ca vreun echipament important să lipsească din dotarea mașinii. În schimb, planșa de bord are un aspect extrem de curat, grație eliminării mulțimii de butoane, ecrane și comutatoare existente la alte vehicule concurente. Comenzile sunt înglobate în doar câteva dotări tehnice. Dintre acestea se remacă sistemul MMI, care, grație unui ecran color, tactil și escamotabil, permite setarea sistemului de navigație, a celui audio și a telefonului. Echipamentul acceptă și comenzi vocale. De asemenea, sistemele Audi Side Assist – supraveghează spațiul din spatele și din părțile laterale ale ve­hiculului prin tehnologie radar și informează șoferul dacă un vehicul se află în unghiul „mort“ sau dacă se apropie din spate -, Audi Drive Select – adaptează modul de funcționare a motorului, a direcției și a transmisiei în funcție de preferințele șoferului – și Audi Magnetic Ride – îmbunătăţeşte controlul vehiculului prin reglarea amortizoarelor în funcţie de starea carosabilului – sunt elemente care asigură un control îmbunătățit al vehiculului și un confort demn de clasele superioare. Dacă la toate acestea adăugăm și capacitatea portbagajului, care acum ajunge la 425 l, este limpede că Audi A3 Limuzină se pliază aproape perfect pe dorințele unei familii cu venituri peste medie. Și dacă tot vorbim de potențiali clienți, trebuie menționat că sedanul Audi A3 are prețuri cuprinse între 26.431 euro și 36.170 euro.