Bătălia dintre Audi, BMW și Mercedes-Benz a ajuns la un nou nivel. Orice „mișcare“ a adversarului într-o nouă direcție atrage după sine o reacție rapidă menită, dacă nu să pună la colț concurenții, măcar să le taie aripile. Așa se face că, după o lungă bătălie între variante hatchback care mai de care mai sofisticate, a venit vremea luptei între sedanuri. Deocamdată, pe piața românească se confruntă Audi A3 Limuzină și Mercedes-Benz CLA, însă nici BMW nu stă cu mânile în sân. Dacă modelul celor din Stuttgart are un puternic impact vizual asupra potențialilor clienți, concurentul scos la lumină de divizia premium a grupului Volkswagen mizează pe tehnologie, simplitate și eficiență.
Dotat cu propulsorul 1.4 TFSI care dezvoltă 140 CP, modelul testat de Capital a demonstrat că în toate cele trei privințe evoluția este mai mult decât sesizabilă. Dacă ne referim la grupul motopropulsor, este demn de menționat „artificiul“ prin care Audi reușește să reducă atât consumul, cât și emisiile de noxe. Numit COD (Cylinder-On-Demand), sistemul de care vorbim intră în funcțiune atunci când mașina se deplasează cu o viteză constantă și, în speță, dezactivează doi dintre cilindri. Preluată de la fratele de grup, Volkswagen Golf, tehnologia COD are drept rezultat o reducere a consumului de carburant și, în consecință, emisii de CO2 mai mici. În cazul modelului testat, propulsia este completată de o transmisie S tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj acționată hidraulic. Acest ansamblu se dovedește pe cât de util, pe atât de performant. Dezactivarea sau reactivarea cilindrilor se petrece aproape insesizabil, ca și schimbările treptelor de viteză.
Simplitate debordantă
De câțiva ani, designerii și inginerii Audi fac tot posibilul să simplifice viața șoferului, mizând pe minimalism. Asta fără ca vreun echipament important să lipsească din dotarea mașinii. În schimb, planșa de bord are un aspect extrem de curat, grație eliminării mulțimii de butoane, ecrane și comutatoare existente la alte vehicule concurente. Comenzile sunt înglobate în doar câteva dotări tehnice. Dintre acestea se remacă sistemul MMI, care, grație unui ecran color, tactil și escamotabil, permite setarea sistemului de navigație, a celui audio și a telefonului. Echipamentul acceptă și comenzi vocale. De asemenea, sistemele Audi Side Assist – supraveghează spațiul din spatele și din părțile laterale ale vehiculului prin tehnologie radar și informează șoferul dacă un vehicul se află în unghiul „mort“ sau dacă se apropie din spate -, Audi Drive Select – adaptează modul de funcționare a motorului, a direcției și a transmisiei în funcție de preferințele șoferului – și Audi Magnetic Ride – îmbunătăţeşte controlul vehiculului prin reglarea amortizoarelor în funcţie de starea carosabilului – sunt elemente care asigură un control îmbunătățit al vehiculului și un confort demn de clasele superioare. Dacă la toate acestea adăugăm și capacitatea portbagajului, care acum ajunge la 425 l, este limpede că Audi A3 Limuzină se pliază aproape perfect pe dorințele unei familii cu venituri peste medie. Și dacă tot vorbim de potențiali clienți, trebuie menționat că sedanul Audi A3 are prețuri cuprinse între 26.431 euro și 36.170 euro.
Audi A3 limuzină, tehnologie în slujba funcționalității
27 decembrie 2013, 20:57
Ultima modificare în 27 decembrie 2013, 22:57
Audi ne-a obișnuit cu ideea că evoluția unui model înseamnă mai degrabă modificări tehnologice decât artificii de design. Ei bine, acum ne testează simțurile cu un A3 croit pentru familiști
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Duster locul patru în topul celor mai bine vândute maşini din Rusia
- Opel a pus Zafira Tourer la cură
- Daimler va prelua 5% din Aston Martin, care va avea acces la motoarele Mercedes-AMG
- Cel mai mare producător auto european investește un miliard de euro într-o nouă fabrică
- Sistemul pe care orice şofer şi l-ar dori instalat în maşina lui
- Cea mai puternică maşină electrică, printre cele şapte finaliste pentru “Maşina Anului 2014 în Europa”
- ACEA: Vânzările de autoturisme Dacia în UE au crescut cu 30% în noiembrie
- Cum arată noua Clasă C, cel mai bine vândut model Mercedes-Benz din istorie
- Vânzările de maşini noi au scăzut cu 8,1% în primele 11 luni
- Maşini ideale pentru iarnă. Cu un astfel de automobil nu ai cum să rămâi înzăpezit