Standul Audi de la Frankfurt a fost, de departe, cel mai interesant din punctul de vedere al designului. În interiorul unei hale construite de la zero, sub clădiri inversate și un plafon cu efect de oglindă pe care, din când în când, „trecea“ în plină viteză o mașină, trona la loc de cinste conceptul nanuk quattro. Dotat cu un propulsor V10 TDI care dezvoltă 544 CP, spectaculosul vehicul poate aborda orice fel de drum, de la străzile înguste din orașe până la șosele de viteză sau drumuri mai mult sau mai puțin amenajate.
Conform companiei producătoare, Audi nanuk quattro poate sprinta de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde, iar viteza maximă este de 305 km/h. Suspensia pneumatică adaptivă cu amortizoare controlate electronic dezvăluie tehnologia pe care germanii o vor utiliza în vehicule în viitorul apropiat. Sistemul controlează garda la sol a mașinii, permițând reglarea acesteia în trei etape. Ajustarea poate fi făcută manual, de către șofer, sau automat, când mașina detectează obstacole sau suprafețe plane pe care accelerația este apăsată cu putere. O altă noutate este ghidarea roților de pe puntea spate în momentul în care mașina se deplasează cu viteză redusă, iar șoferul rotește volanul. Astfel nanuk quattro poate întoarce pe o rază de doar 10 metri.
Grație optimizării motorului și transmisiei, precum și realizării vehiculului din materiale ușoare, conceptul Audi consumă, în medie, 7,8 l/100 km.
Articol publicat în Suplimentul Auto Capital care a apărut împreună cu revista Capital și cu Evenimentul Zilei pe 30 septembrie 2013.