Audi, divizie care contribuie cel mai mult la profitul Volkswagen, a precizat că îi va înlocui pe directorul financiar, Axel Strotbek, directorul de producţie, Hubert Waltl, directorul de resurse umane, Thomas Sigi, precum şi pe directorul de vânzări Dietmar Voggenreiter, începând cu data de 1 septembrie. Pe de altă parte, directorul general, Rupert Stadler, criticat atât de media cât şi de sindicate pentru modul în care a gestionat scandalul emisiilor poluante va rămâne în continuare în funcţie. 

Noul director financiar de la Audi va fi Alexander Seitz, care anterior a ocupat diferite poziţi în America Latină la societatea mixtă SAIC Volkswagen, în timp ce postul de director de producţie va fi ocupat de Peter Koessler, directorul uzinei Audi din Gyor, Ungaria. De asemenea, noul director de personal de la Audi este Wendelin Goebel, un apropiat al directorului general de la Volkswagen, Matthias Mueller, în timp ce postul de director de vânzări va fi ocupat de Bram Schot, care anterior a fost responsabil cu vânzările de vehicule comerciale la VW. 

În comunicatul de presă în care anunţă remanierea consiliului director Audi nu oferă un motiv pentru aceste schimbări. Cu toate acestea, o serie de surse au dezvăluit anterior că boardul director al Audi va fi remaniat până la deschiderea salonului auto de la Frankfurt, la mijlocul lunii septembrie, în condiţiile în care CEO-ul Rupert Stadler are sprijinul familiilor Porsche şi Piech care controlează grupul Volkswagen. 

Audi se confruntă în prezent cu rechemări la service, anchete ale procurorilor şi critici din partea sindicatelor pentru scandalul manipulării emisiilor poluante şi performanţele sale de la izbucnirea acestui scandal în 2015. Grupul mamă Volkswagen a acceptat să cheltuie până la 25 de miliarde de dolari în SUA pentru a soluţiona solicitările deţinătorilor de autovehicule, organismelor de protecţie a mediului, autorităţilor federale şi dealerilor auto apărute în urma scandalului Dieselgate şi de asemenea s-a angajat să răscumpere aproximativ 500.000 de vehicule cu motoare diesel vândute în SUA.

AGERPRES