Producătorii germani de automobile de lux au înregistrat vânzări record în 2014, datorită cererii solide înregistrate în SUA şi China, transmit AP şi Bloomberg.
Grupul BMW (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) a raportat vânzări record anul trecut, de 2,12 milioane de unităţi, un avans de 7,9% faţă de 2013, în timp ce Audi, divizia de lux a Volkswagen, a livrat în 2014 un număr record de vehicule – 1,74 milioane – în creştere cu 11% faţă de 2013. Diferenţa dintre vânzările BMW şi Audi s-a diminuat anul trecut la 70.619 unităţi, faţă de 79.658 în 2013.
Locul trei a revenit Mercedes, divizia de lux a Daimler, care a livrat anul trecut 1,65 milioane de vehicule, un avans de 13% faţă de 2013, fiind cea mai rapidă rată de creştere din rândul producătorilor de automobile de lux.
Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane pentru Audi şi 1,95 milioane pentru Mercedes. Audi a anunţat că va investi 24 miliarde de euro (28,3 miliarde de dolari) în următorii cinci ani pentru a deveni liderul pieţei automobilelor de lux până în 2020, concurând cu Mercedes-Benz, care are acelaşi obiectiv. Audi şi-a propus să-şi extindă gama de modele de la 50 în prezent până la 60 în 2020 şi în acest sens are de gând să cheltuiască peste un miliard de euro pentru construcţia de noi uzine în Mexic şi Brazilia.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,5%. AGERPRES