Producătorul auto german Audi a decis să își rețină vehiculele în porturile din Statele Unite, începând cu 2 aprilie. Măsura vine ca urmare a unei decizii politice majore, care vizează direct industria auto europeană. Compania se află în plină analiză a impactului taxelor vamale impuse de administrația Trump, cu privirea îndreptată spre viitorul relațiilor comerciale transatlantice.

Audi blochează livrările către SUA după introducerea taxelor vamale

Audi, marcă de prestigiu aflată în portofoliul grupului Volkswagen, a informat că suspendă distribuția autovehiculelor în SUA.

Decizia vizează toate unitățile care au ajuns în porturi americane după 2 aprilie, când președintele Donald Trump a anunțat un tarif de 25% pentru toate importurile auto.

Măsura a fost dezvăluită inițial de publicația Automotive News, care a menționat un memorandum transmis de companie către rețeaua de dealeri. Documentul informa despre înghețarea livrărilor, fără a menționa o dată clară pentru reluarea acestora.

Un purtător de cuvânt al Audi a confirmat informațiile, precizând că acțiunea este una temporară și că vehiculele vor rămâne în porturi până la noi instrucțiuni.

masini, taxe masini, sua taxe vamale, sua taxe masini
SURSA FOTO: Dreamstime

Această decizie vine într-un moment tensionat pentru comerțul internațional, marcat de tensiuni comerciale și incertitudini macroeconomice.

Modelul Q5, în centrul atenției, fabricat în afara Europei

Audi este puternic afectată de noile reglementări comerciale, întrucât gama sa de modele este produsă în afara teritoriului american.

Cel mai bine vândut SUV Audi în Statele Unite, modelul Q5, este fabricat în Mexic. Celelalte vehicule provin din Germania și alte locații europene sau asiatice.

Această configurație face ca întreaga ofertă Audi să fie expusă taxei suplimentare de 25%, impusă de administrația Trump. Astfel, costurile ar putea crește considerabil, afectând competitivitatea mărcii pe piața americană.

Purtătorul de cuvânt al Volkswagen a precizat că în prezent există aproximativ 37.000 de unități Audi aflate în stoc în SUA. Acestea ar acoperi aproximativ două luni de vânzări, ceea ce oferă companiei un timp limitat pentru a regândi strategia.

Stocurile auto din SUA oferă o perioadă scurtă de respiro

Conform datelor oferite de firma de consultanță Cox Automotive, producătorii de automobile dețin, în medie, suficiente stocuri pentru a acoperi mai puțin de trei luni de vânzări.

În contextul actual, această marjă devine esențială pentru a evita sincopele de aprovizionare.

Audi, în particular, se bazează pe rezervele deja existente în rețeaua de distribuție din SUA. Însă, în lipsa unor soluții pe termen mediu, impactul tarifelor ar putea deveni vizibil atât pentru dealeri, cât și pentru clienți.

Suspendarea livrărilor nu înseamnă o oprire completă a activității, dar reprezintă o măsură de protecție în fața unui risc financiar substanțial.

Taxa de 25% aplicată importurilor poate transforma rapid o afacere profitabilă într-o activitate neviabilă economic.

Discuții de criză la nivel înalt între oficiali și industria auto

Pe fondul tensiunilor comerciale, liderii din industria auto urmează să poarte discuții cu oficialii europeni. Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, urmează să aibă o întrevedere cu executivi ai marilor companii auto, inclusiv reprezentanți ai grupului Volkswagen.

Scopul acestor consultări este identificarea unui răspuns comun la decizia administrației americane. Discuțiile vin într-un moment sensibil, când piețele financiare europene sunt puternic afectate.

Luni, bursele europene au înregistrat cel mai scăzut nivel din ultimele 16 luni. Analiștii invocă temeri legate de creșterea prețurilor, scăderea cererii și riscuri legate de o eventuală recesiune globală.