Gigantul auto Audi vrea să contruiască o fabrică de mașini electrice în SUA pentru a profita de subvențiile oferite de Legea privind reducerea inflației (IRA).
Audi deținut de Volkswagen, plănuiește o fabrică de mașini electrice în SUA pentru a profita de subvențiile oferite de Legea privind reducerea inflației (IRA), a declarat directorul general Markus Duesmann pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Audi va construi o fabrică în SUA
„Nu avem încă o fabrică în SUA. Odată cu Legea de reducere a inflației a guvernului american, construirea unei fabrici americane pentru mașini electrice a devenit, bineînțeles, foarte atractivă”, a declarat acesta într-un interviu acordat ziarului.
Audi ar urma cel mai probabil să construiască o uzină comună cu Volkswagen, care intenționează să construiască în viitor mai multe mașini pentru piața americană la nivel local, a adăugat Duesmann.
În ultimii ani, producătorii de automobile au trecut la reducerea exporturilor și importurilor pe piețe majore precum Statele Unite, China și Europa și, în schimb, la localizarea producției și a lanțurilor de aprovizionare pentru a reduce costurile de transport și logistică.
Dar un număr tot mai mare de firme anunță acum investiții sporite în Statele Unite în detrimentul Europei, având în vedere subvențiile generoase și stimulentele fiscale oferite de IRA, ceea ce îngrijorează oficialii europeni, relatează Reuters.
Legea privind reducerea inflației
IRA, în valoare de 430 de miliarde de dolari, a fost aprobată în august anul trecut și oferă subvenții și stimulente fiscale pentru o serie de produse din industria ecologică produse la nivel național, inclusiv un credit fiscal de 7.500 de dolari pentru cumpărătorii de vehicule electrice produse în America de Nord.
Aceasta include, de asemenea, o restricție privind aprovizionarea cu minerale pentru baterii și componente în regiune, în încercarea de a elimina treptat inputurile chinezești.
Constructorii de automobile caută din ce în ce mai mult să se aprovizioneze cu baterii în apropierea fabricilor lor – dar o mare parte din materiile prime din interiorul acestora vor proveni în continuare din China sau vor trece prin China, ceea ce ar putea crea probleme în conformitate cu normele IRA.
Grupul Volkswagen nu a anunțat încă nicio schimbare strategică indusă de IRA, dar a declarat în martie anul trecut că intenționează să investească cel puțin 7,1 miliarde de dolari în America de Nord și să adauge 25 de noi vehicule electrice în această țară până în 2030.
Anul trecut a început producția crossoverului electric ID.4 la uzina sa din Chattanooga, Tennessee, și își modernizează uzinele mexicane din Puebla și Silao pentru a începe să construiască vehicule electrice, motoare și componente conexe până la jumătatea deceniului.