Biroul Român de Audit al Tirajelor a finalizat șase luni de cercetare a audiențelor prin noua metodologie de culegere şi prelucrare a datelor pentru studiul de audienţă SNA Focus, prin metoda CAPI (Computer Assisted Personal Interview)
Primele rezultate concludente ale studiului vor fi date în februarie anul viitor, după nouă luni de cercetare. Cu toate acestea, din datele deja existente, se întrevede o scădere a audiențelor. Pentru prima oară de la existența BRAT, s-a renunțat la tradiționalele cartonașe pe care erau tipărite numele publicațiilor, în favoarea chestionarelor digitale. Potrivit reprezentanților BRAT, în 2012 s-a observat un trend ascendent în audientele revistelor mici, lunare sau de nișa, în timp ce cotidienele generaliste vor scădea considerabil.
"Interesele sunt foarte puternice, iar la anul se anunță împunsături, frustrări, supărări", au spus reprezentanții BRAT. De-a lungul timpului, mai multe publicații au fost excluse din BRAT pentru că raportau rezultate false despre tiraj, cu precădere cele gratuite: 7 Seri, B24Fun și Zile și Nopți. De acum încolo, rezultatele controalelor făcute de BRAT vor fi publicate în timp real.