Cartea de vizită a PR-ului local s-a îmbogăţit cu un nou titlu internaţional: Saatchi & Saatchi PR a luat aur la cea mai importantă competiție dedicată creativității în comunicarea brandurilor de lux
Saatchi & Saatchi PR este prima și singura agenție locală premiată la World Luxury Award. Trofeul de aur a fost câștigat pentru campania de relații publice „The Chronicler“, înscrisă în categoria Jewellery & Watches, pe care agenția Saatchi & Saatchi PR a realizat-o pentru clientul Rafael & Sons Diamonds & Jewellery, producător de bijuterii cu diamante. Întrebată care au fost atuurile campaniei, Larisa Petrini, managing director Saatchi & Saatchi PR, răspunde simplu: „Am lăsat diamantele să vorbească“.
Juriul de la World Luxury Award reunește profesioniști din cele mai mari agenții de publicitate ale lumii, precum Publicis, DraftFCB, Ogilvy şi Young & Rubicam, care premiază creativitatea dovedită în comunicarea unui brand de lux. Este vorba, aşadar, despre o competiție internațională, cu înscrieri la 15 categorii, cu un juriu din opt țări și despre un premiu dedicat exclusiv industriei luxului. „Dincolo de aur, de trofeu, un astfel de premiu înseamnă numele Saatchi & Saatchi PR pe scenă alături de nume internaționale, dar și numele clientului, într-o companie selectă de branduri faimoase“, explică Larisa Petrini. „The Chronicler“ s-a aflat pe podiumul de la Monaco alături de campanii derulate pentru elitele luxului mondial: Armani, Martini, Diesel, Porsche, Paco Rabanne, Yves Saint-Laurent şi altele.
Diamantele şi românii
În spatele campaniei „The Chronicler“ se află munca unei echipe de specialiști în relații publice, creativi, regizori și producători, dar şi colaborarea cu reprezentanți ai Rafael & Sons. Campania se află încă în derulare şi este declinată în presa scrisă tipărită, online și pe canalele de social media.
„The Chronicler“ o are în prim-plan pe actriţa Monica Bîrlădeanu, „o femeie puternică, al cărei rafinament este potenţat în prezenţa diamantelor“, aşa cum spune Larisa Petrini. S-a urmărit îndepărtarea de stereotipuri, iar ideea de bază este aceea de a lăsa diamantele să vorbească, mai ales că acestea „devin complementare cu atitudinea unei femei“, explică Noam Lenzini, managing director Rafael & Sons Diamonds & Jewellery.
„În România nu există o cultură a diamantelor, din cauza percepţiei că numai persoanele cu venituri mari pot să-şi permită astfel de bijuterii“, susţine Lenzini. Într-o piaţă aflată în creştere, strategia producătorului de bijuterii cu diamante mizează în primul rând pe educarea clienţilor. Aflat în România din 2004 şi cu o vechime de 40 de ani în lume, producătorul de bijuterii este prezent în ţări precum Statele Unite, Marea Britanie, Israel, Italia, Japonia și Georgia.
Larisa Petrini, director de managing Saatchi & Saatchi PR