În condiţiile în care cotaţiile aurului au ajuns la niveluri record – 1.217 dolari pe uncie – pe pieţele internaţionale, şi în România, plasamentele în acest metal preţios încep să aibă căutare. Piraeus Bank a vândut 25 de kilograme de aur şi 200 de monede în două luni de când derulează astfel de tranzacţii.

Preţul de vânzare a aurului fluctuează în funcţie de cotaţiile metalului pe pieţele internaţionale şi include cheltuielile de prelucrare, transport şi asigurare. Potrivit datelor de pe site-ul băncii, preţul unui gram de lingou de aur era, miercuri, de 129 de lei, iar al unei monede, de 935 de lei. Pe pieţele internaţionale, cotaţia unui gram se ridică la 42,9 dolari (120,8 lei), echivalentul nivelului de 1.217 dolari pe uncie.

Aurul este pus la dispozitia clienţilor sub formă de monede, cu o puritate de 916,7 ‰ – 22 karate, lingouri cu o puritate de 999,9 ‰ – 24 karate, sau sub formă de aur de cont, care nu presupune livrare fizică. Cantitatea minimă de tranzacţionare este de o monedă, 5 grame în cazul lingourilor sau 100.000 euro pentru aurul de cont, potrivit Mediafax.

Dintre clienţii care au cumpărat aur, 71% sunt bărbaţi, majoritatea peste 40 de ani, iar 29% femei, categoria de vârstă cea mai reprezentativă fiind cuprinsă în intervalul 25 – 35 ani.

Majoritatea cumpărătorilor de aur provin din mediul financiar (25%) sau sunt manageri de companii (23%), ceea ce înseamnă că cea mai mare parte a clienţilor au venituri medii sau peste medie. Alte categorii importante de clienţi sunt cei din domeniul IT (5%), inginerii (7%) şi avocaţii (6%).

Piraeus Bank România vinde, de la începutul lunii octombrie, aur prin 20 de sucursale şi intenţionează să extindă activitatea în mai multe unităţi în 2010.

Reprezentanţii băncii au observat că interesul clienţilor pentru achiziţiile de aur a crescut, în contextul economic dificil pe care îl traversează România în ultimul an, întrucât metalul este apreciat ca fiind o achiziţie stabilă şi profitabilă pe termen lung.

Piraeus Bank Grecia are experienţă în vânzarea de aur, iar produsul este deja unul tradiţional cu mare succes în piaţa de retail.

Sursa: Mediafax