Firma austriacă Kapsch furnizează soluții și servicii IT&C, prin divizii specializate, în trei mari arii de interes: mediul enterprise, prin divizia Kapsch BusinessCom; sisteme inteligente de transport, prin Kapsch TrafficCom; operatori de telecomunicații și operatori feroviari, prin Kapsch CarrierCom.

Istoric vorbind, Kapsch BusinessCom este prezentă în România din 2009, prin deservirea unor clienţi globali cu prezenţă în această ţară. Kapsch BusinessCom este punctul de întâlnire al tuturor diviziilor Kapsch. Principala activitate a subsidiarei din România se va modela, pentru început, pe activitatea acestei divizii. Cu toate astea, celelalte activităţi ale grupului nu vor fi nici pe departe neglijate.

Divizia Kapsch CarrierCom participă deja în România, în cadrul unor consorţii de firme, la licitaţii pentru introducerea sistemelor de comunicații GSM-R ca o componentă a construcţiei de căi ferate moderne. Totodată, simultan cu dezvoltarea infrastructurii rutiere din ţară, firma Kapsch este pregătită să participe la proiecte pentru sisteme inteligente de transport prin divizia Kapsch TrafficCom.

”Grupul Kapsch a urmărit permanent evoluția pieței locale IT&C din România, iar atunci când am avut posibilitatea de a transpune în practică planurile de afaceri împreună cu o echipă de management experimentată, am profitat de oportunitatea oferită. Sunt sigur că în scurt timp, bazându-ne pe calitatea membrilor echipei și beneficiind de transferul de know-how din interiorul grupului, Kapsch România va deveni și un puternic jucător local, un element de creștere a diviziei Kapsch BusinessCom în Europa Centrală și de Est”, a declarat Franz Semmernegg, Chief Executive Officer Kapsch BusinessCom.

Dan Roman, director general Kapsch, estimează că nivelul investiţiilor în următorii trei ani se va ridica la 7 până la 10 milioane de euro. O parte din aceste investiții va fi direcționată către achiziția de firme de pe piaţa locală. Pentru a răspunde eficient nevoilor clienților, aceste firme provin din zona de tehnologie şi servicii software sau firme care posedă deja competenţe solide în domeniile principale de activitate Kapsch în România.

“Kapsch se adresează pieţei locale cu un mix de soluţii și servicii, atât clasice, standardizate, aplicabile pentru o gamă largă de clienţi, cât şi soluți novatoare care rezolvă eficient și rapid probleme de nişă extinsă, pentru beneficiarii noștri. Oferim, de exemplu, soluţii complexe pentru centre de date, soluţii integrate pentru comunicaţii şi securitate, consultanţă în domeniul infrastructurii şi al aplicaţiilor IT. De asemenea, oferim soluții pentru cloud computing, soluții de gestiune a relațiilor cu clienții (CRM), servicii de integrare bazate pe arhitecturi orientate pe servicii (SOA), soluții de content și document management. Aceste servicii se oferă atât în mod tradiţional, cât şi prin preluarea întregii răspunderi de către noi pentru unele categorii de servicii – outsourcing. Sper ca în următorii trei ani, răspunsul pozitiv al pieței să se concretizeze într-o cifră de afaceri care să depășească 15 milioane euro. Acest fapt ne va ajuta la împlinirea uneia din valorile de bază ale companiei-mamă. Kapsch doreşte să devină un bun cetăţean al României și un contribuabil de seamă la bugetul național” a mai spus Roman.

Grupul Kapsch a încheiat anul fiscal 2011 în luna martie a.c. cu un volum de vânzări de aproximativ 830 milioane euro. Grupul este prezent cu subsidiare și reprezentanțe în peste 30 de țări și dispune de multiple referințe de afaceri pe cele cinci continente. În cadrul subsidiarelor și birourilor grupului lucrează peste 4.000 de angajați.