O investiție de șase milioane de euro într-o podgorie la Dealu Mare s-a concretizat prin lansarea unui nou brand de vin românesc: Lacerta. Proiectul, realizat de un grup de investitori privați, este finanțat atât din surse proprii cât și prin intermediul Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală.
Podgoria deținută de Lacerta Winery se întinde pe o suprafață de 82 hectare, vinurile fiind produse într-o cramă gravitațională. Compania mai deține la Fințești, județul Buzău, un salon de degustări și un magazin de vinuri.
„Deși tradițional, românii consumă sortimente dulci sau demi-dulci, tendințele indică o creștere a cererii pentru vinuri seci de calitate”, spune Walter Friedl, reprezentant al grupului de proprietari.
„Domeniul nostru este situat pe aceleași coordonate cu celebrele podgorii din zonele Bordeaux, Saint-Emilion și Toscana, toate fiind recunoscute pentru vinurile seci, cu gust bogat, complex și catifelat”, adaugă el.
Lacerta a lansat nouă sortimente de vin premium (șase de vin alb și trei de vin roșu) de calitate premium, îmbuteliat în 46.000 de sticle, și estimează o triplare a producției în următorii doi ani.
Prețul unei sticle variază între 49 și 79 de ei. În crama Lacerta se pot procesa anual 540.000 kg de struguri, rezultând 380.000 de litri de vin. Vinurile vor fi distribuite exclusiv prin rețelele hotelurilor, restaurantelor și barurilor de lux, prin intermediul câtorva magazine specializate, precum și prin intermediul site-ului companiei.