Alianţa Renault-Nissan şi-a menţinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare cel mai mare producător mondial în funcţie de vânzări, în primul semestru din 2018, depăşind rivalele Volkswagen şi Toyota.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
În primele şase luni din acest an, alianţa a vândut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, în creştere cu 5% faţă de perioada similară din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unităţi, în timp ce compania niponă Toyota a vândut 5,21 milioane de vehicule.
Luna aceasta, Renault a anunţat că în primul semestru a vândut un număr record de 2,067 milioane de vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, graţie revenirii pieţelor din Rusia şi America Latină precum şi unei cereri solide în Europa.
Grupul a precizat că mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.
De asemenea, livrările Mitsubishi pe plan global au urcat cu 24,8% în primele şase luni din acest an (la 616.650 vehicule), în timp ce Nissan a raportat un declin al vânzărilor de 1,4% (2,85 milioane de vehicule).
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault şi 34% din titlurile Mitsubishi Motors.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES