Statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru primele două luni ale anului 2018 arată o majorare accelerată a vânzărilor de autoturisme noi. Cele 20.521 de vehicule tranzacționate în lunile ianuarie și februarie sunt corespunzătoare unei creșteri cu 33,59% a înmatriculărilor față de perioada similară din 2017. Și asta în ciuda faptului că ediția din acest an a programelor Rabla Clasic și Rabla Plus nu ]ncepuse p\n[ la finalul lui februarie.. Prin urmare, în ciuda lipsei subvențiilor guvernamentale, românii cumpără autoturisme noi. De altfel, dacă tot vorbim despre susținerea vânzărilor de mașini noi, iar programele „Rabla” se apropie de start, este de așteptat ca ritmul alert de creștere a pieței autoturismelor să continue și chiar să accelereze în lunile următoare.

În același timp însă, înmatriculările de mașini de ocazie se mențin la un nivel ridicat în ciuda unei scăderi explicabile a ritmului de majorare. În primele două luni ale lui 2018 au intrat în circulație, conform DRPCIV, 79.102 autoturisme second-hand, de aproape patru ori mai multe decât mașinile noi. E drept că, prin comparație cu perioada similară din 2017, creșterea acestui sector al pieței este de doar 3,48%, dar asta numai pentru că și anul trecut volumul înmatriculărilor de vehicule de ocazie a fost extrem de mare.

Volkswagenland

În cazul autoturismelor noi, cea mai câutată marcă din România rămâne, așa cum era de așteptat, Dacia, cu 5.810 unități înmatriculate în perioada ianuarie – februarie 2018. Însă, dacă scoatem din context brandul autohton, liderul absolut, atât în privința înmatriculărilor de mașini noi cât și în cea a vehiculelor de ocazie este Volkswagen. Brandul german a fost preferat de 1.998 de români care au achiziționat o mașină nouă și de alți 20.566 (!) de conaționali care au cumpărat vehicule second-hand. Adăugate parcului auto existent, aceste date arartă că, în România, cele două mărci – Dacia și Volkswagen – domină autoritar fiind singurele care au depășit pragul de 1 milion de autoturisme înmatriculate. Mai interesant chiar, cu un ritm de creștere – autoturisme noi + second-hand – mult mai mare, volumul de mașini Volkswagen aflate pe șoselele din România are mari șanse să îl ajungă pe cel al Dacia. Deocamdată, datele DRPCIV arată că, din totalul de 5.996.377 de autoturisme aflate în pacul auto național, 1.337.480 sunt Dacia și 1.013.764 Volkswagen.

 

Revenind la înmatriculările din 2018 trebuie spus că, în clasamentul vânzărilor de autoturisme noi, marca autohtonă Dacia este urmată de Volkswagen (1.998 de unități), Skoda (1.665 unități), Ford (1.483 unități) și Renault (1.301 unități). În privința înmatriculărilor de mașini de ocazie, liderul absolut, Volkswagen, este urmat de Opel (9.018 unități), Ford (7.353 unități), Audi (7.168 unități) și BMW (7.125 unități).

Înmatriculări de autoturisme în România (ian.- feb.)

An                       Mașini noi             Mașini de ocazie

2016                    10.899                   39.328

2017                    15.361                   76.439

2018                    20.521                   79.102

Sursa: DRPCIV

Articol publicat în Suplimentul Auto Capital distribuit gratuit împreună cu revista din 19 martie 2018.