În 2005, fostul primar general Videanu a împrumutat 2,2 miliarde de lei cu care a cumpărat autobuzele care circulă și acum în București. Suma trebuia returnată până în 2015, însă Sorin Oprescu, edilul de la acea vreme, a preferat să apeleze la o refinanțare tot prin obligațiuni. Conform noii înțelegeri, împrumutul din 2005 trebuia plătit în patru tranșe de câte 550 de milioane de lei în anii 2018, 2020, 2022 și 2025.
Ei bine, prima tranșă nu va fi nici acum achitată, Gabriela Firea preferând să păstreze banii din buget pentru alte investiții, precum infrastrutura, sănătatea, etc. Printr-un demers similar celui din 2015, PMB rostogolește și în 2018 împrumutul inițial, amânând plata cu încă zece ani. Conform Știrile ProTV, primăria va începe să plătească cele 1.000 de autobuze Citaro abia în 2028, la peste 20 de ani de când le-a cumpărat.
Licitația de 100 de milioane de euro din acest an pentru 400 de autobuze noi care să înlocuiască parțial parcul auto existent, dar să îl și extindă este în prezent blocată de contestații.
Citește și:
Otokar vrea să cucerească Bucureștiul cu experiența din Istanbul
Turcii de la Otokar au câştigat licitaţia pentru autobuzele RATB, „pe medie”
Otokar: Putem livra autobuzele pentru Bucureşti în 18 luni, iar garanţia oferită este de opt ani
Mercedes a contestat licitaţia prin care Firea vrea să cumpere autobuze de la turci
Miliardarii turci care vor livra Bucureştiului 400 de autobuze