Compania AutoGrup, dealerul autorizat Skoda pentru judeţul Constanţa, a rămas cu un singur showroom, după ce acţionarii firmei au decis să închidă prima unitate deschisă în 2001 în Constanţa. Motivul este dat de scăderea drastică a vânzărilor. Acestea s-au prăbuşit de la 1.500 de unităţi în 2007/2008, până la 500 de automobile Skoda în 2010.
Showroom-ul închis este amplasat pe Bulevardul Tomis Constanţa şi a fost scos la vânzare pentru 1,39 mil. euro, fără TVA. Marius Coman, directorul All Imobiliare – firmă prin intermediul căreia se încearcă vânzarea, spune că showroom-ul poate fi transformat în spaţii de depozitare sau chiar într-un supermarket şi că acţionarii companiei sunt dispuşi să mai lase din preţ sau să accepte diferite variante de plată. Unitatea are o suprafaţă construită de 1.500 mp şi un teren de 8.000 mp, cu deschidere de 40 metri.
„Îl vindem pe acesta pentru că e de ajuns un singur showroom în Constanţa. Noua locaţie, deschisă în aprilie 2009, este de două ori mai mare, are peste 3.000 mp, iar clienţii s-au împărţit între cele două showroom-uri. În plus piaţa auto a scăzut drastic. De la 1.500 de maşini pe an cât vindeam în 2007-2008, am ajuns anul trecut la 500 de unităţi, cu două showroom-uri. E al treilea an pe minus. Noi am tot aşteptat să se schimbe ceva în piaţă, dar nu mai avem semnale pozitive în acest sens. Am deschis noua locaţie ca o strategie de extindere şi nu ca să îl închidem pe cel vechi, care e de zece ani. Nu vroiam să dublăm numărul de maşini vândute ci a fost gândit pentru a oferi servicii noi. Acum suntem nevoiţi să facem economii. O să aşteptăm şase luni să vedem dacă se vinde, în caz contrar ne gândim să dezvoltăm un alt business în această locaţie. Acum sunt la modă service-urile multimarcă, poate fi făcut un showroom de orice acolo, nu neapărat auto“, a declarat pentru Capital Adrian Bizineche, Directorul General al AutoGrup Nord.
Vânzările Skoda au crescut cu 20,1% în perioada ianuarie – iunie a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania livrând 454.698 de autovehicule. Veniturile din vânzări au crescut cu 25,7%, ajungând la 5,4 miliarde de euro, iar profitul operaţional cu 81,5%, până la 412 milioane euro.
Pe categorii de modele, Octavia a consemnat vânzări de 29.400 unităţi (cu 22,7% mai mult ca anul trecut), Fabia – 21.000 autovehicule (cu 18,8% mai mult), Superb – 8.800 autovehicule (cu 15,1% mai mult), Yeti – 5.300 autovehicule (cu 32,5% mai mult), Roomster – 2.900 autovehicule (cu 19,2% mai mult).