Ca reprezentant oficial al mărcii Jeep în România, AutoItalia Group începe din această toamnă comercializarea gamei de vehicule a producătorului american asigurând, în același timp, întreaga gamă de servicii post-vânzare atât pentru noile modele cât și pentru cele existente deja pe piață. Rețeaua de concesionari Jeep, aflată în continuă dezvoltare, cuprinde în prezent șapte showroom-uri – trei în București (Jeep AutoItalia City Gates, AutoItalia Colentina și AutoPerugia) și câte unul în Constanța, Iași, Cluj și Pitești.
O marcă istorică
Când Fiat Group a preluat, în iunie 2009, grupul american Chrysler, a inclus în portofoliul său european nu numai o gamă de noi modele ci și una dintre mărcile auto încărcate de istorie, adrenalină și emoție, deschizând o nouă etapă pentru marca al cărei nume, Jeep, provine, deloc surprinzător, din sintagma „general purposes”. Conform unuia dintre reporterii de război care au documentat contribuția mărcii la victoria aliaților în al doilea război mondial, Jeep “…făcea de toate. Ajungea oriunde. Era loial ca un câine, puternic ca un măgar și agil ca o capră. Căra constant de două ori mai mult decât era proiectat să o facă și, totuși, mergea mai departe”.
Ca marcă, Jeep a luat naștere în urmă cu 70 de ani când armata SUA a solicitat crearea unui automobil modern, cu totul special, care să servească celor mai diverse scopuri în cele mai neprietenoase condiții. Pe 15 iulie 1941 a fost produs astfel primul Jeep 4×4, un vehicul militar numit Willys Overland, devenit în scurt timp un adevărt erou al celui de-al doilea război mondial atât datorită robusteții și versatilității uimitoare cât și grație legăturilor emoționale care s-au creat atunci între soldați și vehiculele pe care le conduceau.
Trei modele „croite” pentru Europa
În prezent, gama Jeep comercializată de AutoItalia este compusă din trei modele – Compass, Grand Cherokee și Wrangler (împreună cu varianta Wrangler Unlimited) – și are prețuri de bază cuprinse între 25.950 de euro și 43.000 euro.
Compass este un SUV compact care înglobează o serie de tehnologii de ultimă oră ce combină caracteristicile specifice segmentului cu performanța, manevrabilitatea, consumul și prețul unui autoturism de clasă compactă. Modelul este echipat cu un motor turbo diesel de 2.2 litri care poate dezvolta 163 CP sau 136 CP. Pentru prima dată pe piața europeană, modelul dispune și de transmisia 4×2. Versiunile de echipare sunt Sport și Limited, iar prețul porneste de la 25 950 euro, TVA inclus.
Wrangler, modelul icon al mărcii americane propune un design interior îmbunătățit și o mai bună ergonomie. Este pus în mișcare de noul motor turbo diesel de 2.8 litri – 200 CP și dispune de sistem Start&Stop. Capacitatile off-road sunt întărite de sistemele 4×4 Command Trac și Rock Trac. Cele trei configuratii disponibile sunt Sport, Sahara și Rubicon iar prețul cu TVA pornește de la 31.500 euro.
Grand Cherokee a fost în totalitate regândit pentru lansarea europeană atât în ceea ce privește exteriorul cât și detaliile de interior. Noua generatie, a patra, este echipată cu sistemul de suspensie pneumatic Quadra Lift și controlul tractiunii – Select Terrain -, cu cinci setări, pentru a garanta performanță atât on-road cât și off-road: Auto, Sand/Mud, Sport, Snow și Rock. Vehiculul este echipat cu un motor dezvoltat recent de Fiat Powertrain, un diesel V de 3.0 litri, cu injectoare de 1.800 de bari și tehnologie Multijet II. Acest propulsor dezvoltă o putere de 241 CP și, respectiv, de 190 CP. Nivelurile de echipare sunt Laredo, Limited și Overland, iar prețul cu taxe pornește de la 43.000 euro.