Caroseria unui EV poate fi vopsită cu vopsea cu „nanoparticule” pentru a reduce încărcarea externă. Directorii Mercedes-Benz au declarat că această tehnologie este ecologică și rentabilă, deoarece utilizează materii prime netoxice, ușor disponibile.

Tehnologia ar putea revoluționa vehiculele electrice, în special în regiunile însorite. De asemenea, ar rezolva problemele de autonomie ale vehiculelor electrice și disparitățile la nivel mondial în ceea ce privește infrastructura de încărcare.

Deși cresc zilnic, bateriile litiu-ion de înaltă performanță din majoritatea vehiculelor electrice au perioade lungi de încărcare și o densitate energetică scăzută.

Vopseaua fotovoltaică utilizează efectul fotovoltaic pentru a genera electricitate

Punctele cuantice, nanoparticule semiconductoare, captează fotonii și îi transmit electronilor din vopsea. Curentul electric este captat de straturile conductoare microscopice din vopsea prin mobilitatea electronilor. Sistemul electric al vehiculului electric poate utiliza acest curent pentru a-și alimenta componentele sau pentru a-și încărca bateria.

Este posibil ca șoferii de vehicule electrice din Los Angeles să nu mai fie nevoiți să le încarce niciodată, scrie livescience.com.

Vopseaua solară Mercedes-Benz utilizează nanoparticule pentru a transmite 94% din energia solară către stratul fotovoltaic din spatele stratului de acoperire. Stratul solar se află între panoul de caroserie și vopsea, astfel încât nu afectează aspectul autovehiculului.

Un strat de vopsea are o grosime de 5 microni (0,0005 milimetri) și cântărește 1,8 uncii (50 de grame) la fiecare metru pătrat, astfel că marketerii Mercedes-Benz spun că poate fi aplicat pe aproape orice suprafață auto ca „un strat subțire de pastă”.

Vopseaua convertește 20% din lumina soarelui în energie, în ciuda faptului că este ușoară. Acest lucru este comparabil cu eficiența panourilor solare standard.

Compania a declarat că 11 metri pătrați de vopsea, echivalentul unui SUV de mărime medie, furnizează suficientă energie electrică pentru majoritatea nevoilor zilnice de conducere. Reprezentanții au declarat că șoferii din Stuttgart ar putea acoperi 62% din călătoriile lor zilnice cu energie solară, în timp ce șoferii însorite din Los Angeles ar putea genera 100%.

Tehnologia fotovoltaică creează energie chiar și atunci când vehiculul este oprit, dacă există lumină solară. Producătorul a propus încărcarea bidirecțională pentru a distribui surplusul de energie către locuințele șoferilor.

Din păcate, purtătorii de cuvânt ai Mercedes-Benz nu au spus când sau dacă tehnologia sa de vopsire va fi lansată. În schimb, ei lucrau pentru a o aplica „pe toate suprafețele exterioare ale vehiculelor – indiferent de forma și unghiul acestora”.